Romance scam.

Sv: Romance scam.

Herregud... :arghh: Bara detta stycket:

Efter att de pratat med varandra ett par veckor avslöjar Peli att han inte alls befinner sig i Stockholm, han är i Afghanistan med amerikanska armén, men ska komma hem om bara ett par månader. Under de månaderna fortsätter Agneta och Peli att ha daglig kontakt både via mail och telefon.

Tror liksom absolut att alla i den amerikanska armén får ha daglig kontakt via både mail och telefon med sina nära och kära :banghead:
 
Sv: Romance scam.

Seriöst så gör de det. Jag sitter just nu och roar mig med att kolla runt lite på bl a youtube och det är de som blivit groomade i ett års tid för att sedan blåsas på 200 000 £ på tre veckor!

Det är otroligt vanligt, det jag reagerade på var att min lovely captain är hyfsat insatt, har en utmärkt engelska och genomgående är de otroligt duktiga på att lägga orden rätt. När jag märkte att han tjurade ihop för at jag skulle kontakta ambassaden så mailade jag och bönade om förlåtelse och han tinade upp omedelbart.

Nu när jag kollar på 419eater och scamwarners så följer han turerna steg för steg. Det finns massor med varningar ute på nätet, bl a från US Army på tuben för just den här typen av scams. Det är vanligt att de snor bilderna på döda eller kända soldater, utger sig för att vara i Irak eller Kabul.

Det sprider sig explotionsartat på datingsiterna och verkar vara på väg hit med nu. Den nya tidens Nigeriabrev.

Själv har jag fått liknande mail på Facebook, men de männen är oftast antingen engelsmän eller amerikaner och alla är änklingar...
Anses det sexigt?:cautious:
Själv skulle jag tänka till både en och två gånger innan jag blev tillsammans med en änkling, svårt att konkurrera med en kärlek som dog mitt i när allt var som bäst.
 
Sv: Romance scam.

Meh, jag då? Jag behöver inte love garden, men ni vet ju att jag har en enormt soft spot för män i uniform. Och jag är säker på att de amerikanska är mycket bättre än de svenska. Det märks ju om inte annat på din, säg den svenske man (uniform eller ej) som skulle skjuta sin käresta till jobbet varje dag så hon inte ska köra för fort eller skada sig. Jag ska ju inte ha några barn heller, så jag kan överse med om någon lämnar sina barn utan eftertanke på andra sidan Atlanten för min skull. Jag menar - blir man kär så blir man ju.

Så jag kan också ta en ;)

Jag är inte dum, jag vet att du är ironisk...:D
Men bara som en lite notering, amerikanska uniformer är skitfula!:yuck: jämför med svenska:d
Jag träffar en hel del uniformerade män genom mitt jobb och amerikanernas är illasittande och pösiga medan svenskarnas är välsittande och smickrande. Engelsmännens är trista...
 
Sv: Romance scam.

Ska jag svika my darling captains förtroende?! :eek: :devil:

Okey då, lite kan ni få se. ;) Ni får läsa i omvänd ordning, jag har inte orkat vända på det, jag är ju både sjuk och skadad. :angel:

Sa du inte att hans engelska var bra?
Den är ju helt klart skriven på något annat språk och översatt i google...:D
 
Sv: Romance scam.

Såg också det där och tveksamt om hon verkligen fattade....Jag har också fått en del sådana där meddelanden på min FB där män försöker ta kontakt men sen jag bytte profilbild till en bebisbild på mina barn så upphörde det...märkligt. Jag har givetvis aldrig svarat eftersom jag inte är en idiot.
 
Sv: Romance scam.

Såg också det där och tveksamt om hon verkligen fattade....Jag har också fått en del sådana där meddelanden på min FB där män försöker ta kontakt men sen jag bytte profilbild till en bebisbild på mina barn så upphörde det...märkligt. Jag har givetvis aldrig svarat eftersom jag inte är en idiot.

På FB har jag fått några sådana där försök ibland, bäst var det när jag hade en bild på min hund och människan skrev att den hade blivit kär i min bild och gärna ville träffa mig som var så vacker. :banghead: Jag har även blivit erbjuden att bli prinsessa i något afrikanskt kungarike... Men jag slänger och rapportera de och bryr mig inte så mycket mer. Men uppenbarligen finns det människor som går på det och jag tror att det i många fall rör sig om kvinnor som verkligen suktar efter kärlek och jag känner mig mest beklämd.
Fast lokaltidningen hade en som jag mest bedömde som dum i huvudet, hen hade anmält till polisen att hen hade köpt två Chihuahor från en man i Kamerun för 2000 kr men de hade inte kommit... :crazy: :banghead: Där känner jag att man verkligen är blåst...
 
Sv: Romance scam.

Ja, jag sa att hans engelska var bra och om jag inte missminner mig så sa jag även att den var dålig? Allt beror på vem som låtsas vara den de utger sig för att vara eftersom de jobbar i skift och språkkunskaperna varierar. Det jag visade i tråden var ju inte allt "han" skrev utan korta stycken och det skiljer märkbart på det som mailades och det som gick på Skype.
 
Sv: Romance scam.

Jag hjälpte en kompis blockera ett sånt konto här om dagen. Han var betagen av hennes skönhet, ville veta hur hennes mamma såg ut som fått en så vacker dotter och skickade gulligullmeddelanden flera gånger om dagen.

Min vän hade jättekul åt detta och tog honom knappast på allvar, men visste inget om den organiserade bedrägeriverksamheten som ligger bakom.

Själv förstår jag inte hur de kan lyckas få nån att nappa:crazy:
 
Sv: Romance scam.

det är ju liksom lika befängt som att man skulle nappa på meddelanden om stora arv. Jag fick en kontaktförfrågan på Skype häromdagen där någon "sökt med ljus och lykta efter någon "Lundin" som skulle vara arvtagare till en förmögenhet".
Makalöst att folk inte begriper att det är bluff!
 
Sv: Romance scam.

Herregud... :arghh: Bara detta stycket:



Tror liksom absolut att alla i den amerikanska armén får ha daglig kontakt via både mail och telefon med sina nära och kära :banghead:

Det råder telefonförbud för de som är i fält har jag för mig, och internetaccess måste sökas flera dagar i förväg... om man skal tro amerikanska program som Oprah och andra som försöker förmedla kontakt mellan soldaten och de som sitter i studio/hemma.
 
Sv: Romance scam.

Fast brev är det inga förbud mot alls, om man får veta vilket förband de tillhör. De vidarebefodrar breven i fält.

Det folk kanske inte vet är att sån här aktivitet finansierar terrorverksamhet, typ Al Qaida. :eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp