Bukefalos 28 år!

Romance scam.

Sv: Romance scam.

Nej, en massa bilder på vackra omgivningar. ;)
Han är ju redan skild så det är inget problem, men att han bara drar direkt till mig utan att ens bry sig om sina barn på 6 & 8 år är lite mer förvånande. Märkligt att han inte gnällt över det, men jag vet att hos en annan så är det jättesynd om honom då han har tre barn som han tar hand om själv.

Vi två damer har suttit på msn och snackat samtidigt som han har suttit inloggad på twoo och ljugit för oss båda nu ikväll, så vi har hållit varandra uppdaterade. :crazy:

Han är fortfarande i Kabul men har inte sagt upp sig än enligt henne. Till mig så är det nästan slutfört och när det är klart då måste han lämna stället direkt på egen hand, han får ingen hjälp av armén. :eek:

Är den andra också svenska?

Som mellansteg kan du föreslå.... men jäkta inte, att du tror att du får ut försäkringspengar och tänkte använda dem till en semesterresa. Kan han ta sig till... Goa? på en långhelg? :)

Hur som helst kommer ni mycket närmare varandra och du mellanlandar kanske i Karachi, Pakistan om han kan åka dit?
 
Sv: Romance scam.

Vi två damer har suttit på msn och snackat samtidigt som han har suttit inloggad på twoo och ljugit för oss båda nu ikväll, så vi har hållit varandra uppdaterade. :crazy:

Menar du att du inte litar på honom och går bakom ryggen på honom?! :eek: Det låter inte sunt tycker jag. Bäst du kompenserar honom omgående genom att åka på semester med honom som golit föreslår... Fast du kanske kan satsa på någon lyxsvit i Dubai? Kan ju inte vara omöjligt för honom att ta sig dig och dessutom skulle det ju visa hur mycket du tycker om honom :laugh:
 
Sv: Romance scam.

*kl*
Helt underbart, skrattar så jag dör.

Kom dessutom på att jag fick detta på Skype för bara någon dag sedan:
ltg.david.petraeus (WILLIAM CALDWELL)
how are you doing? General William Caldwell is my name. i like to meet with friends from your region, im due for a visit soon. Please keep in touch.

Känns som lite samma. Googlade båda namnen och hittar en del bilder och info om familj och barn och sådant. Tror dock inte jag har orken för att dra igång något liknande ditt men tycker det är underbart att du gör det. :)
 
Sv: Romance scam.

Tack alla för uppslag och idéer, jag tror tyvärr inte mitt scam kommer hålla så mycket längre, jag är inte tillräckligt skicklig för att förhala det hela hur länge som helst nu när han redan skickat prylarna och skrivit på papperna. Han väntar bara på ett till och det tror jag inte han hinner få innan det blir problem med försändelsen.

Det skulle ju vara positivt iofs om det börjar trassla innan han ger sig iväg för då borde han kunna skicka pengar till mig, men han står envist på sig att han redan köpt en odaterad biljett till Sverige och det är hit han ska, punkt.

Hans andra darling som jag bedrar honom med blev rätt upprörd när hon googlade vem killen på fotot var och att jag hade rätt, lite klantigt är det ju att välja en som är ÖB i NATO, Irakavdelningen. :o Hade han varit smart så hade han letat reda på ngn mindre känd, men Michael Ferriter skulle jag känna igen på vilken bild som helst nu. :grin:

Tyvärr har jag inte fått kontakt med hans andra span, jag förstår att de inte vill adda en okänd kvinna på msn, det gör inte jag heller. Jag har däremot sett till att "Mark" inte kan se att jag och den andra har honom som gemensam vän och utbyter info. Jag har även rått henne att inte lämna ut någon personlig information om sig själv, inget namn eller adress och inte FB.

Hur mitt scam än slutar så har jag uppnått mitt syfte, att varna er. Det här är en klumpig kille som har för bråttom, men han har lärt mig otroligt mycket om den här sidan av nätet i mina efterforskningar. Att det fanns visste jag, men inte att det är så stort!

Träffar ni på någon scam så lägg upp deras mailadresser på www.scamwarners.com så andra som googlar adressen blir varnade, avslöja inte för scammern att ni genomskåda honom. :cool:
 
Sv: Romance scam.

My darling captain ska få positiva nyheter idag, jag får komma hem från sjukhuset! Tyvärr så är alla mina tillgångar i kvarstad pga olyckan, tror jag? Men så fort han kommer hit så kommer han att lösa allt åt mig.

Han vägrar dock fortfarande lämna ut någon adress till Kabul, han svarar öht inte på det. Lämna ut militära hemligheter är däremot inget problem, men allt som rör honom är hemligstämplat av någon anledning. ;) :confused:

Tack för länken jag fick av ngn, jag ska kolla om jag hittar lite lämpliga bilder efter jobbet ikväll. Det jag skummade som hastigast nu på morgonen ser dock lovande ut. :o
 
Sv: Romance scam.

Mindre än efter en timme efter mitt mail till my darling fick jag mail från "AMAREX". :devil:

OFFICE OF THE OPERATIONS DIRECTOR,ARAMEX EXPRESS COURIER DELIVERY1, GREAT MASSOUD AVENUE- KABUL AFGHANISTANWebsite: www.aramex.com Date: Sunday, 2 July 2012 ATTENTION: Mrs. Mia X, We wish to notify you that your consignment received through our agent in Afghanistan, deposited on behalf of Mr. Mark R. Rite with consignment no: wab80091/ab/nec/2007 and Certificate code of : itfaaw/225/cpa/101 has been packaged and Dispatched to you. It will be coming through our Diplomatic Courier services arm and the name of the Diplomat is Dr. John Elliots.The airline is scheduled to transit: Khwaja Rawash Kabul Airport (KBL) - Beijing China (PEK) – Kuala Lumpur Malaysia (KUL) – Stockholm-Arlanda International Airport (ARN)We have your particulars as given to us by Mr. Mark R. Rite, Our South-East Asia Office in Kuala Lumpur would notify you as soon as your parcel arrives the Kuala Lumpur international airport, Malaysia before onward transit to Sweden,it will be taking us two working days to get in touch with you, please keep your phone close to you at all time. We wish to notify you that the airport tax and local delivery charges will be borne by you if there is any, as the basic charges has been paid by the sender. The agent in charge of your Consignment will instruct you on what to do when the need be; we are taking this route to make sure that your Consignment is delivered to you in a good shape, as to meet the instruction given to this Company by the sender Mr. Mark R. Brown, he instructed us to make sure your Consignment won’t be Scan by the Costumes and also for your Consignment to be delivered to you in person with your information, dues, all the Tax and Custom clearing charges should be made by you from our South-East Asia Office at Kuala Lumpur International Airport, the documents that will be issued to the agent in charge of your delivery, Mr. John Elliots after clearing payment will cover your Consignment when he arrived to your country Sweden. Should you need more information please feel free to email us at: info@aramexinfoexpress.com Find attached herein your consignment airway bill and the location update: Please note, our system will automatically email you with the location update per time to enable you know the exact location of your Consignment.Should there be any change in your contact information, do let us know on time. Do have a good transaction and we hope to be in this capacity to serve you better. Regards, Sophia Jones. (Mrs.)

Puh, orkar man inte radbryta när man ska skriva så mkt text? :crazy: Som väntat så vill de att jag ska stå för alla ytterligare kostnader som olika skatter mm som kan uppkomma under transporten. :grin:

Jag fick nu i em ett mail från älsklingen med där han är såååå jätteglad att jag är hemma igen och han hade good news åt mig med, hans shipping är på väg och så snart den är framme hos mig kommer han efter. Jag har nu svarat honom och refererade till mitt tidigare mail att alla mina tillgångar är i kvarstad tills efter rättegången så jag kommer inte kunna betala någonting om de behöver mer pengar.

Däremot så ska jag genast skaffa mig ett konto på paypal så kan han fixa med överföringar till mig, så betalar jag alla ev kostnader åt honom. Tack för input alla! :bow:

Det ska bli väldigt intressant att läsa hans svar på mitt senaste mail. ;) Däremot så undrar jag om my stackars darling inte blivit lurad, ip-adressen på ARAMEX går till Texas! Dessutom vet jag inte ens vem som är avsändaren längre, både my darling Mr. Mark R. Rite och en Mr Mark R. Brown. :mad::mad::mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Romance scam.

Nu börjar jag bli lite orolig för min älskade captains förstånd, vem skickar 600 000 USD med frakt istället för att sätta in det på ett konto? :eek:

Honey, i am surprised about what you are saying. I paid for my belongings from here.
Maybe, they might be talking of the airport taxes and others.
Now, my things have already been sent.
You know, i put 600,000 usd in that box. Had i been you mentioned this earlier, i would tried to see if there was an alternative.
What will happen is, try your possible best and reach out to your colleagues or loan. Once my belongings get to you, the number to unlock the box is 376.
Open the box and take the money and pay back. i do not want to hurt you.
Just do it for me okay? For the sake of love.
Honey, we are not allowed to have raw cash in the camp that was why i sent it.
And so, you should try whatever you can to redeem my belongings. Whatever you spent is payable so far you have the number of my box.
Please, keep informing me on the latest. I love you always

With greatest love
Mark.





> Date: Mon, 2 Jul 2012 16:38:53 +0200
> Subject: RE:
> From:
> To:
>
> My darling Mark.
>
> I just recived the mail from ARAMEX, but they say that if there's any
> taxes I have to pay them. But honey, as you know I don't have any money
> now since the authorities have sequestered all my properties until after
> the trail. You must send me money so I can pay for the taxes. I will open
> a paypal account right away so you can transfer money to me my beloved
> one.
>
> Yours forever.
> Mia
 
Sv: Romance scam.

:rofl:

600.000USD i en låda?

Ja det var ju dumt av honom. Men han är nog så kär att han inte tänker klart!
 
Sv: Romance scam.

Men så kär får man ju bara inte bli, jag har ju inga pengar att betala alla avgifterna för och då förlorar han ju sina pengar + allt han köpt åt our love garden. :eek: :love:
 
Sv: Romance scam.

Nämen, nu tycker jag du är överdrivet misstänksam mot din darling captain ;) tycker han gör helt rätt - det vet du väl att bankerna måste uppge alla insättningar över $X å så för att ni bägge ska slippa förhör hos både polis, SÄPO å slutligen skatta bort över halva summan så är ju detta absolut bästa sättet!!

(har följt tråden i tysthet å den har varit mitt allra största nöje denna magsjuka helg!!!) :rofl:
 
Sv: Romance scam.

Men han hade ju kunnat satt in dem på ett utländskt konto, så hade inget vetat om det, eller så hade han kunnat skicka överföringar till mig på paypal så hade ingen vetat det heller? Tänk, nu kommer min stackars captain att förlora allt om han inte kan låna av sina vänner och skicka till mig. :cry:
 
Sv: Romance scam.

För att jäklas lite mera så har jag mailat till "AMAREX" och informerat dem om att alla mina tillgångar är i kvarstad och att jag inte har några som helst ekonomiska möjligheter att betala någonting alls. Istället har jag gett dem tre alternativ;
  • Låta frakten gå tillbaka till min kapten så får han skicka om när det löst sig med pengafrågan.
  • Jag har en vän som bor i Beijing och som ska på en affärsresa till Kuala Lumpur och om vi bara får datumet kan han lösa problemen på plats.
  • Sista och bästa alternativet är att de skickar hit skiten och my darling captain och jag löser ut det på plats.

Det är ju ändå AMAREX som sköter frakten hela vägen så då kan de ju påföra kostnaderna och ge oss en slutsumma som vi hanterar på plats.

Sen mailade jag my darling captain och berättade att jag kontaktat AMAREX och berättat hur det hela ligger till och att jag ska kontakta deras huvudkontor och förhöra mig om hur vi på bästa vis löser det här lilla problemet.

Ska bli intressant att se vad som händer härnäst. :angel:
 
Sv: Romance scam.

Här är en till som följer tråden med spänning, otroligt underhållande. Tack snälla Mia för att du inte undanhåller oss detta.:bow:
Det är ju verkligen bäddat för ett riktigt sagobröllop med en sån romantisk kille - spännande att se om du kommer att heta Mrs Rite eller Mrs Brown som gift, det var ju lite oklart vad avsändaren av alla dessa pengar och blommor hette... Väntar otåligt på fortsättningen! :laugh:
 
Sv: Romance scam.

Jag undrar om han sitter och dunkar skallen hårt i bordsskivan just nu och svär över Sverige och svenskorna? Jag har inte fått någon respons ännu så det kan ju hända att de inte har sett mina senaste mail . :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp