Ridbyx-tips

Nån som hunnit prova Maya Delorez nya Classic? De är egentligen alldeles för dyra för mig men de ser lockande ut. Jag har nu vant mig vid och gillar ridtightskonceptet, men samtidigt vore det skönt med en gylf att knäppa upp ibland pga mage som gör ont vid tryck... Hur är tyget? Jag har ju inte provat Compression heller, är det helt olika material i dem?
Jag köpte ett par men skickade tillbaka direkt, det var konstig passform, blev pösigt framtill vid fickorna, tyget kändes annorlunda inte sköna. 😝Har performance annars.
 
Hur hade ni andra resonerat med MD Performance vs Kingsland?

Funderade på dessa om jag hittar dom på REA till hösten :D

kingsland-kalena-w-f-tec6-f-grip-tights.jpg


kingsland-kalena-w-f-tec6-f-grip-tights.jpg
 
Någon som vet om/när maya delorez kommer ha någon rea hyffsat snart?

Dottern fyller och önskar sig ett par compression ridbyxor. 1700:- tar emot…
Och jag vill ha ett par själv också :angel:
 
Hur hade ni andra resonerat med MD Performance vs Kingsland?

Funderade på dessa om jag hittar dom på REA till hösten :D

kingsland-kalena-w-f-tec6-f-grip-tights.jpg


kingsland-kalena-w-f-tec6-f-grip-tights.jpg
Jag har bara provat ett par kingsland och de var ingen hit på mig. Tyget var ganska stumt, inte så mkt strech som man är van vid för att vara tights. De var på gränsen till små på mig också så det blev någon slags kasslereffekt med sömmarna🤪
De kanske varierar mellan olika modeller men jag har inte beställt några igen sedan dess iaf..
 
Någon som vet om/när maya delorez kommer ha någon rea hyffsat snart?

Dottern fyller och önskar sig ett par compression ridbyxor. 1700:- tar emot…
Och jag vill ha ett par själv också :angel:
De brukar ha rea senare på hösten, tror det är vid black friday. Då brukar de ha 20% max.
 
Hur hade ni andra resonerat med MD Performance vs Kingsland?

Funderade på dessa om jag hittar dom på REA till hösten :D

kingsland-kalena-w-f-tec6-f-grip-tights.jpg


kingsland-kalena-w-f-tec6-f-grip-tights.jpg
Kommer kanske låta lite snobbig nu, men så får det bli… :o

Min uppfattning är att MD känns och ser väldigt lågkvalitativt ut i materialet. Jag vet inte hur Kingslandbyxorna är, men jag hade spontant satsat på dem. Inte minst för att MD sitter katastrofalt på mig (i alla fall Performance) 😅
 
Kommer kanske låta lite snobbig nu, men så får det bli… :o

Min uppfattning är att MD känns och ser väldigt lågkvalitativt ut i materialet. Jag vet inte hur Kingslandbyxorna är, men jag hade spontant satsat på dem. Inte minst för att MD sitter katastrofalt på mig (i alla fall Performance) 😅
Köpte ett par kingsland på rea. Är väldigt nöjd! Är dock varianten med fleece foder. Dom satt väldigt snyggt och verkar väldigt stabila i tyget. Jag har ett par compression från MD och dessa va mer täta i tyget. Så kommer använda dom till hösten. 😁 sen betalade jag mindre än hälften än vad ett par compression kostar för dom.
 
Beställde ett par kingsland ridtights med flossad insida i stället för MD compression. Charlies.nu har rea. 31% rabatt. Så gick på 740kr. Känns lite mer rimligt än 1700kr.
Dottern har ridtights från kingsland sen tidigare och de har riktigt bra kvalitet. Tror hon blir nöjd med de här.
 
Jag köpte ett par Uhip tights nu på rean och jag är väldigt nöjd, kanske lite väl klistrig silikon första gångerna men nu är det perfekt. Kommer nog att köpa fler par i framtiden.
 
Kingsland funkar inte alls för mig 😅
Har korta ben, normalsmala vader, stor lår, rumpa och ganska liten upptill.
Blir antingen för stora kring vristerna och midjan eller så får jag knappt upp dem över låren, kaoz 😂
MD function är perfekta för mig, lagom längd och sitter bra från vrist till midja. Har två par som är 1,5 år gamla, flitigt använda och tvättade många gånger, ser ut som nya!
IMG_20220812_062926.jpg
 
Jag letar efter ett par tights som man kan ha nu till hösten. Har Ariat Eos på sommaren som jag älskar och även nåt par från MD som duger. Men skulle vilja ha nåt som inte är supertunnt när det blir lite kyligt innan det är dags att ta fram de fleecfodrade...
Kollat på Haybum och fager loui, nån som har och kan säga om jag är på rätt spår?

Andra tips?
 
Jag letar efter ett par tights som man kan ha nu till hösten. Har Ariat Eos på sommaren som jag älskar och även nåt par från MD som duger. Men skulle vilja ha nåt som inte är supertunnt när det blir lite kyligt innan det är dags att ta fram de fleecfodrade...
Kollat på Haybum och fager loui, nån som har och kan säga om jag är på rätt spår?

Andra tips?
Fager Loui är inte särskilt tjocka, är som de flesta tights.
Jag byter till vanliga ridbyxor på hösten, tights är nästan alltid tunna.
 
Fager Loui är inte särskilt tjocka, är som de flesta tights.
Jag byter till vanliga ridbyxor på hösten, tights är nästan alltid tunna.
Ok.

Haybums ska vara uttalat åt det tjockare hållet iaf, var därför jag tänkte att det fanns hopp.
Fodrade tights har jag ju, synd om inte mellanläget skulle finnas nu när jag tycker att det är så svårt att hitta ridbyxor som sitter särskilt bra.
 
Ok.

Haybums ska vara uttalat åt det tjockare hållet iaf, var därför jag tänkte att det fanns hopp.
Fodrade tights har jag ju, synd om inte mellanläget skulle finnas nu när jag tycker att det är så svårt att hitta ridbyxor som sitter särskilt bra.
Jag har bland annat Ariat Eos på sommaren och Ariat Attain thermo på vintern. Förra året köpte jag vintertights från ZacZess som är lite tjockare än vanliga tights men inte alls lika varma som mina Ariat och har dem där under mellansäsongen.
 
Ok.

Haybums ska vara uttalat åt det tjockare hållet iaf, var därför jag tänkte att det fanns hopp.
Fodrade tights har jag ju, synd om inte mellanläget skulle finnas nu när jag tycker att det är så svårt att hitta ridbyxor som sitter särskilt bra.
Haybums "tjockare" är typ som vanliga ridbyxor, klarar väl nån extra minusgrad men inte så mkt mer. Men de är mjuka och sköna, men skulle inte likställa dom med vanliga vinterridbyxor/vintertights.
 
Haybums "tjockare" är typ som vanliga ridbyxor, klarar väl nån extra minusgrad men inte så mkt mer. Men de är mjuka och sköna, men skulle inte likställa dom med vanliga vinterridbyxor/vintertights.
Det låter ju utmärkt, eftersom det är motsvarigheten till vanliga ridbyxor jag letar efter. Fodrade och supertunna har jag redan men inte nåt däremellan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 713
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 699
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp