Rörlig bild i mail funkar inte på Mac?

MissFideli

Trådstartare
Jag fick ett roligt mail, en bild där det helt plötsligt dyker upp en giraff. Vidarebefordrade den till min mamma, men där dyker tydligen inte giraffen upp, utan hon ser bara en stilla bild. Varför? Dom har en Mac, kan det vara felet?

Sv: Rörlig bild i mail funkar inte på Mac?

Inställning för att inaktivera aktivt innehåll, eller html helt och hållet, i mail. Inget Mac-specifikt utan kan göras i alla (vad jag vet) webmailläsare och mailprogram. Hur någon kan tycka det är trevligt att läsa mail packade med olika typsnitt, färger,textstorlekar och bilder har jag ingen aning om...

I detta mail är det sammanlagt 16 ord (alla i samma typsnitt och storlek) och en bild som är kanske 5x5 cm. Texten har 2 färger, svart och blått.
Men förutfattade meningar kan man ju ha ändå.

Ah, men du är kanske inte den enda människan i världen som skickar mail?

wts: läsförståelse 101

Men svaret har du. Det är inte pga mac, och det är helt och hållet mottagarens val att se eller inte se sådan grafik.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
735
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
156
· Visningar
20 651
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 002
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka