Roslagen eller Norge?

Bukefalos 30 år!

MissFideli

Trådstartare
Jag har tänkt börja leta litet hus att köpa i Roslagen eftersom jag numera jobbar i Norrtälje. Men så har jag till och från känt att jag kanske borde prova nått nytt innan jag blir för gammal 😇
Jag kan få jobb på många ställen då bristen i mitt yrke är stor och ett ställe jag funderar på om jag borde prova är Norge. Men jag hittar inte riktigt modet! Funderar på om jag borde köpa mig en husvagn istället för stuga, då är jag inte så låst.

Jobb får jag i Norge, det är inga problem. Det enda jag möjligtvis ser som problem är att jag har så himla, för mig, bra arbetstider och det vet jag inte om jag kommer få behålla. Problem 2 är att jag måste ta BE, men det ska jag nog klara.

Hur bestämmer man sig?

Särbon har ju jobbat mycket i Norge... det var inte bara för att spara pengar han lagade egen mat :cool: :D

Jag har också jobbat där en sväng... och ja, jag lagade också egen mat! :rofl:
Maken, som ju kommer från USA, var med i lokaltidningen nyligen ang att vara invandrad till Norge. På frågan vad som är annorlunda så svarade han "maten", och menade det inte på ett bra sätt. Reportern var dock lyckligt naiv lokalpatriot och citerade det som att den goda maten är en av norges dragplåster :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka