Bukefalos 28 år!

Rosor, rosor, rosor... Stora rostråden!

Även om man kanske inte har daggrosorna för blommornas skull så tycker jag att de är ganska söta
IMG_2165[1].JPG
 
Är vissa rossorter mer smakliga för dessa steklar :confused:
De kalasar för fullt på mina rosor :mad: känns smått övermäktigt att bli av med dom :down:
 
Är vissa rossorter mer smakliga för dessa steklar :confused:
De kalasar för fullt på mina rosor :mad: känns smått övermäktigt att bli av med dom :down:
Jag har blivit av med mina stekellarver genom att plocka larver igen och igen och igen. Flera gånger om dagen har jag varit ute och plockat och klämt samt klippt av angripna stjälkar (äggen är lagda inne i stjälkarna). Sen vet jag inte om de dessutom försvinner av sig själva nu för att de förpuppas? I vilket fall är det ett j*kla jobb så därför har jag inte orkat göra något åt mjöldaggen, och bladlössen får hållas för de gör ingen skada i sammanhanget.
 
Jag har blivit av med mina stekellarver genom att plocka larver igen och igen och igen. Flera gånger om dagen har jag varit ute och plockat och klämt samt klippt av angripna stjälkar (äggen är lagda inne i stjälkarna). Sen vet jag inte om de dessutom försvinner av sig själva nu för att de förpuppas? I vilket fall är det ett j*kla jobb så därför har jag inte orkat göra något åt mjöldaggen, och bladlössen får hållas för de gör ingen skada i sammanhanget.
Jag har börjat klippa bort angripna blad men snart är det inga blad kvar känns det som :crazy:
Och så har jag nog svartfläckssjuka också :arghh:
Känns som om jag ska gräva upp allt och börja om faktiskt :cautious:
 
Jag har börjat klippa bort angripna blad men snart är det inga blad kvar känns det som :crazy:
Och så har jag nog svartfläckssjuka också :arghh:
Känns som om jag ska gräva upp allt och börja om faktiskt :cautious:
Håll ut, de repar sig så fort angreppet är över. Våra Flammentanz blev nästan helt uppätna förra året (jag upptäckte angreppet sent) men i slutet av sommaren var de hur fina som helst igen.

(Men jag förstår din känsla!)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 334
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 847
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Jag har precis börjat flytta in på en gård dit det är tänkt att hästarna ska flytta den 1 maj. Vill få dit dem så snart jag kunnat...
Svar
18
· Visningar
1 411
Senast: Aleel
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp