Rosor, rosor, rosor... Stora rostråden!

Bukefalos 30 år!

Jag skulle mycket gärna vilja ha med mig några av mina rosor till nya huset, kan jag klippa ner dom ,ställa dom i en kruka o plantera om dom där nere?
Om inte, hur ska jag göra?
@athena_arabians tex

Jag hade transporterat i plastsäckar, för att de inte ska torka ut. Det var så jag hämtade hem mina misshandlade vinbär från särbon (mitt i stekheta sommaren, inget vatten på en vecka pga jobb men alla tog sig :D).

Du får gräva groparna nu och ha jordsäckar inomhus så de inte fryser :D
Haha ja det får bli något sånt! Två rosor har hem, men jag har även några tomma pallkragar som känner sig bortglömda, så måste såklart köpa något till dom också 🤭

Det roliga är att jag MÅSTE köpa vaplan, blomsterhult och... tillfälligt glömt namnet.. till nästa år, saknar lite av mina rosor som jag flyttat ifrån 🤭

Haha ja det får bli något sånt! Två rosor har hem, men jag har även några tomma pallkragar som känner sig bortglömda, så måste såklart köpa något till dom också 🤭

Det roliga är att jag MÅSTE köpa vaplan, blomsterhult och... tillfälligt glömt namnet.. till nästa år, saknar lite av mina rosor som jag flyttat ifrån 🤭
Vilka köpte du nu?

IMG_1373.webp

Ingrid verkar inte tycka säsongen är slut eller så, hon knoppar på!

Jag har planerat att köpa en ros jag vill ha i vår. Jag har kollat upp och det verkar som att jag behöver beställa den på nätet från Tyskland. Nu har jag fått erbjudande från min handelsträdgård att de kommer att beställa hem rosor i oktober, och i beställningssortimentet finns rosen jag vill ha med, så jag skulle alltså kunna köpa den direkt från min handelsträdgård vilket jag tycker är smidigare. Men då kommer den nu i oktober och behöver börja med att överleva en vinter. Beställer jag den i vår får den istället hela säsongen på sig att etablera sig.
Vilket tycker ni är smartast att göra?
🤔

Jag har planerat att köpa en ros jag vill ha i vår. Jag har kollat upp och det verkar som att jag behöver beställa den på nätet från Tyskland. Nu har jag fått erbjudande från min handelsträdgård att de kommer att beställa hem rosor i oktober, och i beställningssortimentet finns rosen jag vill ha med, så jag skulle alltså kunna köpa den direkt från min handelsträdgård vilket jag tycker är smidigare. Men då kommer den nu i oktober och behöver börja med att överleva en vinter. Beställer jag den i vår får den istället hela säsongen på sig att etablera sig.
🤔

Du köper med FÖRDEL under hösten och planterar så fort du får hem den.... Rosor mår bäst av att planteras på hösten.

🤔

Inga problem att plantera den i oktober, rosor är inte så känsliga av sig. Dock hade jag nog lindat in den med jute eller liknande för att skydda den mot varannandagsväder i vinter.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka