Rosslig andning

Indragningar heter det ja! Tänkte bara om det var nåt mer man kunde ha koll på.

När jag pratat med vården nu är de väldigt duktiga på att ställa mängder av kontrollfrågor, det känns tryggt och bra tycker jag.
Håller med, vården är fantastisk. Och det är så himla enkelt att få läkartid samma dag (här iaf), vi har ringt vårdcentralen på förmiddagen och då har sonen fått komma in på eftermiddagen. Sedan har samma läkare ringt upp dagen/dagarna efter och hört hur det utvecklats, himla fint och tryggt.
 
Precis som @VLMF skriver så är indragningar på olika ställen tecken på ökat andningsarbete. Näsvingespel är ett annat (enkelt att barnet liksom fladdrar med näsborrarna). Andra tecken kan vara irritation i planläge, förlängd utandning osv. Som sagt, listan kan göras lång (vill minnas att jag skrivit en tenta där det skulle rabblas upp minst tio tecken 😆) och det är användbart att ha koll på.
 
Lilla E är fortfarande vid gott mod, äter och dricker, leker och har ingen feber. Men andningen blir inte bättre så nu fick vi tid på vårdcentralen kl. 9.40. Hon har ju inga andra symptom på lunginflammation men jag tycker att det gått så lång tid nu. Ska bli skönt att få henne undersökt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Luff
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 595
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 723
Senast: Fraegd
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 220
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp