Rottweiler bilder hopp träning

Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Står det inte så att hoppet i buks tävling skall, vara
kring hundens mankhöjd??? Jag har för mig att jag läste det i lydnads provs bestämelser
??
Kanske har jag fel.

min tik är 59 i manken nu
Jag har gjort ett hopp som är något mindre. Men hon hoppar själv så högt.
Men skall börja träna längd nu också
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Det där kommer bli fint då det blir klart, i början är det ju vingligt, högt & dant men men måste ju börja någonstans ingen är ju "hopp-champion" vid 1 hoppet direkt :)

Ni skulle se min som just börjat lära sig hoppa ochså man garvar i hjäl sig & ni skulle ha mycket att klaga på, men herregud huvudsaken är att hon har roligt & får mer smak av det sen rättar man till retsen längs vägen i teknik väg ;)

Titta bara vilken katastof detta är då jag låter håller på att bygga om ute, hon hoppa aqv sig själv i 3 kombination men kul var det sa hon även om hon är ett katastofområde:D :

hopp3.jpg


hopp1.jpg


hopp2.jpg
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Det där kommer bli fint då det blir klart, i början är det ju vingligt, högt & dant men men måste ju börja någonstans ingen är ju "hopp-champion" vid 1 hoppet direkt :)

Ni skulle se min som just börjat lära sig hoppa ochså man garvar i hjäl sig & ni skulle ha mycket att klaga på, men herregud huvudsaken är att hon har roligt & får mer smak av det sen rättar man till retsen längs vägen i teknik väg ;)

Titta bara vilken katastof detta är då jag låter håller på att bygga om ute, hon hoppa aqv sig själv i 3 kombination men kul var det sa hon även om hon är ett katastofområde:D :

hopp3.jpg


hopp1.jpg


hopp2.jpg

Gött att någon tycker hon är duktig nybörjare
Inga bilder syns
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

I brukset är det 60 cm i appellen och i lägre klass. I högre klass är det 80 cm.

I lydnadsklasserna är det i hundens mankhöjd.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Verkligt roliga och härliga bilder på en positiv och jättefin hund! Jag störde mig inte alls på stilen utan fattade direkt att det handlade om kul bilder. Din hund verkar ha ett härligt liv och du verkar vara en seriös och bra hundägare. Forsätt att jobba och ha kul med din hund. Med den inställningen till jobb som hon verkar ha så kan ni komma långt.

Lycka till (Jag är utbildad SBK-instruktör)
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Tack till dom som sa så snällt om mitt busfrö :) då jag så styggt kapa tråden (hoppas det var okej för TS?) & Rötterö synd att du inte kunde se bilderna, du hade fått dig ett skratt ;) Men säger som Hedwig02, du har en fin tik, jätte go rottis som är positiv & glad så det där kommer bli jätte bra, ge inte upp bara !!!!

Det är ju trots allt inga maskiner vi jobbar med utan individer & det är det som gör det roligt för både förare & hund !!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

*kl*
Jag fortsätter med att kapa tråden lite.
min rottis tjej har jag tränat en del på att hon ska länga sig när hon hoppar hindren. Bänkar är en favis att hoppa och hon har utvecklat sin teknik en del och drar nu upp frambenen bra och Länger kroppen. I början så gjorde hon nåt lustigt jämfota hopp som jag fått bort genom att köra brädd hinder.

Bild
9506498.jpg


I bland fuskar hon dock och hopppar upp på sitsen först:D
9506494.jpg
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Verkligt roliga och härliga bilder på en positiv och jättefin hund! Jag störde mig inte alls på stilen utan fattade direkt att det handlade om kul bilder. Din hund verkar ha ett härligt liv och du verkar vara en seriös och bra hundägare. Forsätt att jobba och ha kul med din hund. Med den inställningen till jobb som hon verkar ha så kan ni komma långt.

Lycka till (Jag är utbildad SBK-instruktör)

Tack va roligt att höra:banana:
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Ta en pall till så hon sträcker ut hon jobbar som alla Rottweiler en slö attityd till o hoppa. Hon måste få lära sig ta i. Men du har rätt inställning bara o köra på...

Jo det skall jag. Men detta va det första hoppet över pallen. Så jag måste få henne till att fatta.
Hon tar ju ingen sats heller bara ett hopp .
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Hur får jag henne att fatta att man måste ta sats
Hon står vid hindret och hoppar rätt upp
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag höjde pallen i dag. Men hon vill inte hoppa. Hon går runt.
Men jag tog en tom pall och stälde ett hinder i. Då hoppade hon över hinder och pallen.
Då blev jag glad.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag höjde pallen i dag. Men hon vill inte hoppa. Hon går runt.
Men jag tog en tom pall och stälde ett hinder i. Då hoppade hon över hinder och pallen.
Då blev jag glad.

Du tar två pallar på rad sen får du henne o hoppa bägge då blir det längdhopp.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Du tar två pallar på rad sen får du henne o hoppa bägge då blir det längdhopp.
skulle jag inte höja så det ligger 2 pallar på höjd??
Skulle jag lägga de efter varandra så det blir långt
Då hoppar hon bara i eller går över. Hon är lat.
Men satte jag ett hopp i en pall då hoppade hon glatt över.
Jag får kanske ta det lite lugnt. Hon lär sig nog
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

skulle jag inte höja så det ligger 2 pallar på höjd??
Skulle jag lägga de efter varandra så det blir långt
Då hoppar hon bara i eller går över. Hon är lat.
Men satte jag ett hopp i en pall då hoppade hon glatt över.
Jag får kanske ta det lite lugnt. Hon lär sig nog

Du kan ställa ett hinder för som är typ 60cm o en pall innan o en efter hindret så får hon ta i.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Vi måste väl börja lite försiktigt
Detta låter ju jätte svårt när hon inte är mogen
Hon tycker nog det är svårt så här i början. Fattar inte riktigt va jag kräver av henne.

Skall det bli mellan rum stutts hopp då??
 

Liknande trådar

Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 316
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 081
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp