Rottweiler bilder hopp träning

Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Sånna man har på hästar för att de ska öppna upp bättre. ;)
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

http://www.pixbox.se/alb_show_id495325_page0.html

Jag tror bara att hon är så ovan på att hoppa. Så hon behöver helt enkelt träna mer.
Vi har baram hållit på några veckor.
Hon hinner nog med att lära sig hopp. Nu tycker hon det är roligt. Hon hoppar nästan jämfota hopp över hindret.
Just denna dag vi tog bilder va hon hel galen.
Jag la in dessa bilderna för jag tyckte de såg hel kul ut.
Jag tittade inte så allvarligt på det som ni gör.
Mest lek just nu.
Jag skall ta den lådan som finns i bak grunden och göra flera längre hinder av. Så blir det längd hopp i stället.
Hoppas ni inte tar det så allvarligt
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag tycker hon är duktig.. reagerade också på stilen hennes, men om hon precis börjat hoppa får man vara nöjd med det.

Det blir bra med tiden. Hon verkar tycka att det är roligt i alla fall o övning ger färdighet :)

Fint ansikte hon har förresten. Kollade på ett ansiktsfoto :d
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag tycker hon är duktig.. reagerade också på stilen hennes, men om hon precis börjat hoppa får man vara nöjd med det.

Det blir bra med tiden. Hon verkar tycka att det är roligt i alla fall o övning ger färdighet :)

Fint ansikte hon har förresten. Kollade på ett ansiktsfoto :d

tack:banana:
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag håller på att hoppträna min tik 14 månader. Hon hoppar gör högt och bra.
http://www.pixbox.se/alb_show_id494132_page0.html

Tänk bara på att inte "ta i " för mkt hon är ju bara en unghund. Hon växer och utvecklas i skelettet. Lätt att göra sig illa.

Jag menar att du kanske kan bli för ivrig med att låta henne hoppa för mkt och högt, just för att du tycker att det går bra.

Rottis är ju en tung ras och den bär upp mkt vikt i förhållande till att den inte är fullt utvecklad i skelettet. :crazy: ;)

Har haft rottis själv så jag vet hurdana de är i kroppen, har en dobbis nu som är 2 år.

Låt hon jobba med att dra lite och bära så att hon sätter muskler, och orkar med rent kroppsligt att hoppa och ta nedsprånget bra.

Bara en tanke för hennes hållbarhet. :smirk:
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Tänk bara på att inte "ta i " för mkt hon är ju bara en unghund. Hon växer och utvecklas i skelettet. Lätt att göra sig illa.

Jag menar att du kanske kan bli för ivrig med att låta henne hoppa för mkt och högt, just för att du tycker att det går bra.

Rottis är ju en tung ras och den bär upp mkt vikt i förhållande till att den inte är fullt utvecklad i skelettet. :crazy: ;)

Har haft rottis själv så jag vet hurdana de är i kroppen, har en dobbis nu som är 2 år.

Låt hon jobba med att dra lite och bära så att hon sätter muskler, och orkar med rent kroppsligt att hoppa och ta nedsprånget bra.

Bara en tanke för hennes hållbarhet. :smirk:

Jo jag vet, att rottisen är en tung ras min 4 rottis.
Jag tränar inte mycke. Hon gör ett par språng några gånger i veckan.
Så det tror jag att hon klarar. Hon är ganska smidig.
Hon har rejäla muskler så det fattas inte.
Hon är ute mycke i skog och mark och leker. Vi tränar lydnad. Leker med andra hundar.
Så lite träning med hopp. Hon måste lära in det också. Hennes syster skall upp i första lydnads klass. Då måste dom få in hoppet. Dom tränar även på agilyti banan Hon är lika gammal.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Bilderna ser ganska kul ut. I denna stund som vi tar foto då hoppar hon utan att ta sats
Hon hoppar helt enkelt jämfota över hindret.
Jag tycker det blev roliga bilder

I dag skall jag göra ett längs hopps hinder också
Får se om det fungerar
Vi tränar inte hårt utan leker mest
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Mer eller mindre alla Rottweiler hoppar så dåligt som din gör.

Därför är det viktigt att man lär dom hur man ska göra o det gör man med längdhopp. Piru hoppa lika fult som din men jag lärde om på ett par veckor för det är väldigt lätt för islag med den stilen.

men du gör som du vill..
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Mer eller mindre alla Rottweiler hoppar så dåligt som din gör.

Därför är det viktigt att man lär dom hur man ska göra o det gör man med längdhopp. Piru hoppa lika fult som din men jag lärde om på ett par veckor för det är väldigt lätt för islag med den stilen.

men du gör som du vill..

Jag skall träna mer längd hopp.
Jag skall bygga om hästarnas foder skul till hinder
Det är en pall och pallkragar.. Det är ganska brett
Då kan det bli två längd hopps hinder.
Hur höga bör de vara ???
Hur långt i mellan sätter du hindren . Om du du tränar Jag menar det blir ju två hinder. Mellanrummet hur brett imellan..

Jag har inte behövt köra extra träning på hinder. För mina andra två rottisar har hoppat ändå gör bra.
Förta hunden vi tävlade . Vi blev 3a några gånger.Men det är många årsedan
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag skall ta nya bilder när vi hoppar längd.
Nu blir det båt åkande några dagar vid fint väder .
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jaa, Rottisar hoppar inte så bra. Nästan alla tunga raser hoppar inte så bra... :angel:
Men träna på längdhopp och inte så mkt höjder. Och träna absolut inte mer än ungefär 15 minuter i sträck på endast "hopp" efter som din hund inte är mer än 2 månade över åldersgränsen på att få hoppa hinder, och eftersom hunden är en störrehund tar det längre tid för den att växa klart.

Men annars tycker jag att bilderna såg glada och friska ut :)
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Jag tränar inte länge åt gången. Hon gör bara några hopp så hon får känna på det.
Nu har vi tagit det lugnt ett tag. Haft miljö träning. Åkt båt ,varit i stora staden och promenerat .
Så vi tränar på olika saker hela tiden.
Hon är röntgad och helt fri , så man vågar hoppa lite.
Visst är hon inte klar ännu men det går sakta frammåt.
MH skall hon göra den 1 september. Skq bli kul.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Nja skulle säga 3min max o bara belöna henne när hon hoppar rätt.
Förstår inte varför man skulle traggla samma jäkla moment i 15min hunden ska ju vilja spy på uppgiften utan bara älska det. Finns det åldersgräns för hopp???
Jag har lärt in det i tidig ålder vad hopp betyder.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Hon kanske gör 3 eller 4 hopp
Så slutar vi när det är som bäst.
Hon gillar detta gör mycke.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

En nyfiken fråga bara :)

Du säger att ni "tävlat" några gånger, finns det alltså tävling i rena hopp?

Annars tänkte jag passa på att fråga varför du inte kör agility med henne, det verkar ju passa henne bra? :) Har en kompis som tränar Agility med sin rottis, hon är smidigare och hoppar högre än man tror (hunden alltså)!
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

Nja skulle säga 3min max o bara belöna henne när hon hoppar rätt.
Förstår inte varför man skulle traggla samma jäkla moment i 15min hunden ska ju vilja spy på uppgiften utan bara älska det. Finns det åldersgräns för hopp???
Jag har lärt in det i tidig ålder vad hopp betyder.


jaa, Hunden måsta fyllt 1år innan man får börja hoppa "ordentligt" med hunden. Annars kan man ju lära in hopp med låga höjder och inte Extrema som ungefär 50 cm högt.. Brukar stå i alla Agility-böcker.

Men när jag menar 15 minuter ingår där självklart pauser inuti det.. :smirk:
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

jaa, Hunden måsta fyllt 1år innan man får börja hoppa "ordentligt" med hunden. Annars kan man ju lära in hopp med låga höjder och inte Extrema som ungefär 50 cm högt.. Brukar stå i alla Agility-böcker.

Men när jag menar 15 minuter ingår där självklart pauser inuti det.. :smirk:

Så du måste följa dom böckerna då ;)

Hon tränar dessutom bruks så varför läsa agility böcker.

Bägge mina lärde jag va hopp betydde redan innan de fyllt 1år det kan jag lova. Behöver ju inte vara bara för det heter hopp 120cm utan man kan göra 30cm men bara lära dom vad hopp innebär. Att man ska över och inte slå i sen är det ju klart sen höjer man med tiden.
 
Sv: Rottweiler bilder hopp träning

En nyfiken fråga bara :)

Du säger att ni "tävlat" några gånger, finns det alltså tävling i rena hopp?

Annars tänkte jag passa på att fråga varför du inte kör agility med henne, det verkar ju passa henne bra? :) Har en kompis som tränar Agility med sin rottis, hon är smidigare och hoppar högre än man tror (hunden alltså)!

Jag HAR tävlat LYDNAD Men det va med min första rottis 83
Men nu tränar vi bara lydnad
Kanske kan vi tävla någon gång kanske
Men detta är bara för mig och hunden nu.
Vi lär in hopp så hon kan hoppa . Inget annat
 

Liknande trådar

Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 315
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 081
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp