Rottweiler

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare miss_strandberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 490
M

miss_strandberg

Funderar på och köpa en rottweiler.. någon som har/haft en rottweiler? hur var den i psyket? användes till? osv :)

Sv: Rottweiler

Jag har en hane på 5år. Den är helt underbar arbetsmaskin men en off knapp när inget sker. Funkar kanon med barn, ja det finns inte mycket som är jobigt med han förrutom hans dominans man fått jobba med en hel del.

Används som skyddshund i IPO även körd åt väktarhundshållet. har en fantastisk spårnäsa.

Hej
Jag är inne på min 4 rottweiler nu. Jag har bara haft tikar. Men det skiljer mycket från individ till individ.
Min första tik va en kraftig hund. Snäll go med mycke motor och egen vilja. Hon va domenant fick arbeta med det hela livet. Men en kanon fin familje hund. Nr blev inte så gammal blev sjuk.
nr 3 En liten TIK snäll lugn va mig trogen. Hon va lite mesig lite feg. Men en kanon fin familje hund.Lydnad kanon.

Nu har jag en tik på 11 mån. Hon har mycket bus i sig. Gör snäll . lyssnar på ledaren. Arbets villig.
Gör duktig på lydnad redan. Fungerar bra med hundar barn mm Skall MH testas i september.

Kanon fina hundar man får vara en bestämd ledare.

Vi hade tingat en rottisvalp men tyvärr dog den bara tre dagar gammal. Så vi letar vidare... Planen är förstås först och främst att få en trevlig och positiv "kompis", men även att utbilda till tjänstehund för hemvärnet alt. sjösök-hund. Samt ställa ut.

Svärmor har en rottishane på 5 år, väldigt trevlig hund som ger 110% när han "jobbar" (tjänstehund hemvärnet) men i övrigt föredrar att inta ryggläge i soffan :smirk: Nackdelen med honom är att han kan vara väldigt "nonching" ibland, vill han inte lyssna hjälper det inte om man så skriker öronen av honom. Därför har vi tittat efter en tik, tror att de rent generellt hör lite bättre.

Jag har en rottis kille här.. Han är två år... En trevlig hund med ganska mycket dominans. Han går som gårdshund /familjehund och sen kör jag lydnad med honom.

Han är en "ärlig" och tydlig hund. Vaktar på ett positivt sätt.. Ställer främmande folk, larmar till oss, sen får vi avgöra vad som skall ske..

Han är suverän med barn, om man bortser från storleken:angel: .. små barn kan lätt välta vid en svansviftning... eller drunkna i vattenskålen.. Praktist med en lydig hund som ligger där man laggt den.. Min jycke är lugn inne så det går bra, men man får ju hållan lite extra koll..

Han har krävt en hel del i form av ledarskap, utvecklade snabbt hanhundsagrissivitet och en allmänn odräglig uppsyn när jag var gravid och hade besvär som gjorde att jag inte orkade leva upp till hans krav på en ledare.

Ledarskapsbekymmren är nu åtgärdade, när matte kom i form efter barnafödande.. Men en svacka i hälsan kan göra mycket skada...

Har haft Rottweilers sen -93.
Först en missbedömd omplacering ,hanne på 5 år!Det första han gjorde var att markera att han minsan bestämde...bet mig i handen vid sittkommando....hade honom i 5 år till...han vart min bästa vän:love: ....
Sen mitt allt här i livet=Tozca:love: som bara fick bli 6 år....:cry:
Världens underbaraste ...så stabil trygg och harmonisk....Allt man nånsin kan önska sig.....
Nu=Lilla Demi på 13 veckor....underbart litet knubbigt yrväder:bump:

Men Madde ska du köpa rottweiler? Hur fick du den iden? Nu får du allt förklara dig !! :D

Men det kan ju jag göra, jag ska ju också flytta söderut :D
Storasyster is here för protecting :D

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: hollypolly
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
264
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?