För många herrans år sedan hade jag tvåveckors praktik hos Rolf-Göran Bengtsson. Det var alltså när han bodde i Sverige på sularpsgården. Det var Rolfs pappa som ägde Royal. Därav hade Rolf både Royal själv där och ett antal avkommor. Bla. Piggorask.

Royal var inte populär hos beridarna-han var tydligen ganska tråkig i humöret. Unghästarna där var lite brötiga och halvjobbiga att hålla på med också. Intrycket av Royal var alltså ingen höjdare...
 
Jag har själv en häst efter royal, trevlig häst!
Royal står hos våran dressyr tränare, har därför sett honom en hel del, och dessutom avkommor till honom. Tycker både han själv, och de flesta avkommor jag sett är väldigt trevliga!! :love:
 
Jag menar royal 724? han används inte i avel numer. mycket möjligt han står där, då jag tror han skulle säljas.
 
Vill bara dementera en felaktik information här på sidan..
Royal ägdes av Rolf-göran Bengtsson och Katarina Ravander, Han köptes in när jag jobbade där..
Hade iallafall då inga problem med tempramentet.... :)
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 161
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: jemeni
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp