Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska ta tag i att slakta min monstera variegata pga ful. Känns sorgligt, även om tanken är att den ska bli nya små variegator 😂
Men måste väl vara vettig tid nu när det börjar bli så ljust?
 
Jag ska ta tag i att slakta min monstera variegata pga ful. Känns sorgligt, även om tanken är att den ska bli nya små variegator 😂
Men måste väl vara vettig tid nu när det börjar bli så ljust?
Jag håller också på med samma projekt. Kändes som rätt tid för mig också.

Gjorde samma sak med mina tre Pinnatum för jag tyckte att det var för mycket. Tänkte inte på att jag nu har 50 st istället..
 
Jag håller också på med samma projekt. Kändes som rätt tid för mig också.

Gjorde samma sak med mina tre Pinnatum för jag tyckte att det var för mycket. Tänkte inte på att jag nu har 50 st istället..

Jag har gjort den manövern med några hoyor. Nu har jag alldeles för många av dem, och de jäklarna har fortsatt växa som ogräs så jag kommer behöva göra om operationen. 🤣
 
IMG_20220421_193723_2.jpg

Den här flyttade hem till mig från mitt favvojobb som bara ett litet blad. Jag är så otroligt tacksam för varje liten rand den bjuder mig på. Dels är den ett fysiskt minne från ett jobb jag sörjer, dels är den en överlevare efter flera döda sticklingar (olika växter).
 
Visa bifogad fil 89530
Den här flyttade hem till mig från mitt favvojobb som bara ett litet blad. Jag är så otroligt tacksam för varje liten rand den bjuder mig på. Dels är den ett fysiskt minne från ett jobb jag sörjer, dels är den en överlevare efter flera döda sticklingar (olika växter).
En liten Maranta leuconeura, eller mose stentavla som det heter på svenska. Är ju väldigt förtjust i Marantaceae och hade ett gäng förut (innan jag blev orkidégalning istället) och tycker de är jättefina. :love: Däremot så skulle de sluta som kattmat här hemma, så jag får nöja mig med att se dem på bild numera. :rofl:
 
Är helt fascinerad av dessa små liv 🤩 köpte en stor på Blomsterlandet för nåt år sen, den trivdes dock riktigt aldrig utan bleknade och var allmänt ledsen. Tillslut så dog den lite, men två små sticklingar såg endå ut att ha lite liv i sig, så jag chansade och vattenrotade dem. Och de tog sig! Planterade om i jord för några veckor sen och de växer massor 🥳 och maken till naturens pensel har jag väl aldrig sett (nåja 😎), prickarna är som glitterdroppar och baksidan som skinande silke! Sa jag att jag älskar att föda upp växter 😁
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220424_120835.jpg
    Screenshot_20220424_120835.jpg
    133,1 KB · Visningar: 41
Är helt fascinerad av dessa små liv 🤩 köpte en stor på Blomsterlandet för nåt år sen, den trivdes dock riktigt aldrig utan bleknade och var allmänt ledsen. Tillslut så dog den lite, men två små sticklingar såg endå ut att ha lite liv i sig, så jag chansade och vattenrotade dem. Och de tog sig! Planterade om i jord för några veckor sen och de växer massor 🥳 och maken till naturens pensel har jag väl aldrig sett (nåja 😎), prickarna är som glitterdroppar och baksidan som skinande silke! Sa jag att jag älskar att föda upp växter 😁
Älskar forellbegonior! Så snygga! :love:
Köpte en till igår t.o.m:
20220424_123812.jpg
 
Visa bifogad fil 89530
Den här flyttade hem till mig från mitt favvojobb som bara ett litet blad. Jag är så otroligt tacksam för varje liten rand den bjuder mig på. Dels är den ett fysiskt minne från ett jobb jag sörjer, dels är den en överlevare efter flera döda sticklingar (olika växter).
De är så fina! Och växer som ogräs :laugh:
Visa bifogad fil 89678
Den här har jag tagit många sticklingar på och den är fin om man sätter fler i en kruka 🙂
Vad fin! Vad är det för någon sort? Jag behöver säkert fler blommor i min samling :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 226
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 521
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp