Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
20220425_102811.jpg

Har också en rosafläckig begonia, dock är bladen annorlunda. Tror den heter Serratipetala.
 
Har fått massor med små vita flygare.. Det började på citronen i matsalen och har spridit sig på hela nedervåningen. Jag duschar hejvilt!
 
6F37ECF7-AA9B-4F32-8B75-EA3BF5ED253C.jpeg

Jag har misstänkt rätt länge att ytterligare en av mina blommor från butik har trips, har sett misstänkta blad men aldrig några kryp/avföring på just den, däremot har sticklingar/rotningsprojekt som placerats bredvid den också plötsligt fått misstänkta blad och på den här stackaren på bilden såg jag till slut kryp. Den misstänkta står nu för sig själv och skäms och den här sticklingen står också för sig själv, men får i stället specialbehandling med dusch och bladtork i och med att den visar lite livsglädje :love: de stora bladen ser för jäkliga ut men jag har inte sett några kryp/avföring sen jag torkade bort det första gången, så jag hoppas den ska klara sig!
 
Jag flyttar till ny lagenhet om en manad och det nya vardagsrummet ar helt soldrankt (och har en liten balkong) och jag kan inte vanta med att bade omhusera mina nuvarande vaxter, och kopa massa nya att frodas!
 
Synd att de inte hade fler, men det var ett fint litet gäng du fick med dig hem.:up: Om ni har Plantagen där du bor, så skulle jag tippa att åka dit och kika om du har möjlighet. De brukar ha en del fina plantor (vet inte var de finns dock förutom här).

Önskar att vi hade plantagen, dom verkar riktigt bra!
 
De är väldigt ohälsosamma för plånboken... :nailbiting:

Ganska bra för min plånbok, eftersom mina växter dör och dom har 365 dagars garanti på gröna växter 😳😅

Lämnade tillbaka mitt fiolfikusträd som helt oprovocerat gick och dog, fick pengarna tillbaka eller nytt träd, de frågade inte ens hur jag hade tagit hand om det? Nu hade jag tagit hand om det enligt konstens alla regler, men ändå…
 
Ganska bra för min plånbok, eftersom mina växter dör och dom har 365 dagars garanti på gröna växter 😳😅

Lämnade tillbaka mitt fiolfikusträd som helt oprovocerat gick och dog, fick pengarna tillbaka eller nytt träd, de frågade inte ens hur jag hade tagit hand om det? Nu hade jag tagit hand om det enligt konstens alla regler, men ändå…
😳 Har de? Det hade jag ingen aning om! Det är ju jättebra...om man köper gröna växter d.v.s. :cautious: Synd att de inte har något liknande för orkidéer för det är ju de jag mördar på löpande band. :rofl:

Drulleförsäkring på krukväxter. Det kanske vore något. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 215
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 496
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp