Rumsväxter 2

Bukefalos 30 år!

IMG_20260629_175022.webp

Vad är det som händer här? 😅 En bebis som växer åt fel håll? Och ja, det behövs mer jord.

Min älskling köpte dessa vackra Fredskallor förra veckan. :heart: Inte för att skryta. 🙈 Men jag måste nästan ha ärvt min mormors gröna fingrar, för jag fick dem att blomma på bara fem dagar.
Fredskallor är jättefina pcj doftar ljuvligt.
Jag har två sorter. Bägge med historia.
Den äldsta fick min mor när hon låg på BB med mig 1959. Den andra , som är en större modell, fick jag när jag slutade ett vikariot på Soc i Gottsunda. Med kortet "tack ska du ha, det gjorde du bra"

Råkade köpa en Variegerad Klockmalva 🙂
Vill den stå i norrfönster?
Nu ska jag åka iväg i typ 5 dagar o frågan är vart den vill vara då 🙃
Ska va mycket sol de dagarna
IMG_2440.webp

Fredskallor är jättefina pcj doftar ljuvligt.
Jag har två sorter. Bägge med historia.
Den äldsta fick min mor när hon låg på BB med mig 1959. Den andra , som är en större modell, fick jag när jag slutade ett vikariot på Soc i Gottsunda. Med kortet "tack ska du ha, det gjorde du bra"
1959??? Wow!!!! 😍 Så otroligt häftigt och vackert, allt det du berättade. 🥰

Ursäkta sent svar. Jag är väldigt sällan inloggad. ❤️ @tanten

Uppdatering om våra älskade fredskallor. ☺️ En av dem har 12 st blommor nu. ❤️ Men jag lyckades bara få med några få på bilden, för resten gömmer sig bland alla tusen blad. 😄

Bifogade filer

• Fredskallorna 2026-07-08.webp
    Fredskallorna 2026-07-08.webp
    103,7 KB · Visningar: 29
Jag vill även visa våra (jag och min killes) övriga älsklingar. ❤️ Garderobsblomman. 🥰

Bifogade filer

• Garderobis 2026-07-08.webp
    Garderobis 2026-07-08.webp
    90,8 KB · Visningar: 41
Och svärmorstungan. 🥰 Den har vuxit sedan vi köpte den för 3 veckor sedan!

Här är en bild när vi köpte den:

Bifogade filer

• IMG_4972.webp
    IMG_4972.webp
    94,6 KB · Visningar: 30
IMG_20260806_201631.webp

SOS! Hur ska jag göra för att hjälpa den här? Vi kallar henne för drama queen för att hon visar väldigt tydligt när hon är missnöjd. Vi vattnar men jag har varit dålig på att ge näring. Bladen dör ett efter ett. (Även delvis pga katten). Går det att klippa ner den för att slippa det rangliga? Bebisen borde ha fått flytta hemifrån för ett bra tag sen men jag är så rädd att råka döda den.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka