Rund corall

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Osis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 538
O

Osis

Ska bygga en provisorisk rund corall nu som jag kan använda tillsvidare. Hur stor ska den vara?

Min är 15 m i diameter.

Det beror lite på hur stor häst du har, men 15 är helt okej.

Nu ska jag vara lite fräck. :o :devil:
Råder dig till att bygga en picadero istället. Mycket hälsosammanre för hästen. De ska vara 10x10m.

Smyger oskyldigt undan. :angel:

Men alltså... att en picadero är hälsosammare är ju inget faktum, ingen allmän sanning. Så vitt jag kommer ihåg från en annan tråd har du läst EN bok vars författare tycker det.

Formen på inhägnaden spelar betydligt mindre roll än vad man gör i den.

mandalaki

Mellan 10x10 och 11x11. Oavsett hästens storlek. Men det finns säkert folk som har andra mått.

mandalaki: Jag har även hört det från annat folk efter det. :)

För att vara exakt så ska den vara 10,75m x 10,75m. Har jag för mig i alla fall. :)

Trodde inte det heller, men läste nyss att det tydligen ska vara exakt 10,75m x 10,75m. Tydligen har det betydelse trots allt. Ska funka till både ponnier och stora hästar. :)

Okej, då får jag mäta ut 75cm till när jag bygger min nästa gång. Det är det som är så bra med provisoriska. :cool: Och precis som du sa ska man ha samma storlek på alla hästar - oavsett storlek eller kroppsbyggnad.

Jag rekomenderar d inte då d är jag som ska dit :D :D

Jag vill inte ge denna häst en chans att ställa sig i ett hörn och vill kunna jobba den som jag är van så Osis du gör som du vill,men bygg gärna en corall ;p som jag sade ta en longer lina sät på en pinne i mitten å sätt stolp i andre ändan då blir den rund å du får ett mått på ca 16m2

Om DU jobbar på ett vettigt sätt så ställer sig hästen inte i ett hörn och blockerar dig...

Bara en liten parentes, liksom.

De har du helt rätt i :D

Men nu som jag känner vill jag gärna börja med en corall är de fel med d?
Jag har ochså sagt att jag INTE skulle hantera en häst jag känner att jag inte klarar av för jag utger inte att jag kan allt,men kan föröska hjälpa henne,funkar d inte så skickas hon vidare till entränare.

Man får börja var man vill, finns inga lagar som reglerar det. Men lägg inte över din oförmåga att arbeta korrekt på hästen, vilket du med denna kommentar gör:

Jag vill inte ge denna häst en chans att ställa sig i ett hörn och vill kunna jobba den som jag är van

Sånt gör mig sur.

jasså....

De finna många sätt att jobba enhäst men säger du så så vet jag :D

Liknande trådar

Anläggning Ska köpa runda impregnerade stolpar till hästhage. Hur stor skillnad är det om man köper 7 cm tjocka eller 8 cm? Dom var 210 långa och...
Svar
17
· Visningar
546
Senast: aglaonema
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Edla
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka