Russian Blue katt

Sv: Russian Blue katt

På fredag ska jag hämta hem vår nya familjemedlem Isidor som är en Russian Blue katt och jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av denna ras?
Jag har ju en hittekatt som är 4 år och en Siames som är 1 år. Denna Isidor är 1 år och är omplacerad till mig och jag hoppas och ber att han och siameskillen ska komma överens. De är alla kastrerade. Men det verkar som att Russian Blue och Siames påminner mycket om varandra i intelligens och att de hela tiden vill vara nära matte.

vad har isidor för stamnamn???
Heter han Abrumas Isidor av Gina är han född hemma hos oss via fodervärd.. :D
 
Sv: Russian Blue katt

Vi har en russian blue, också en omplaceringskatt som vi köpte när hon var ett år lite drygt. Från en liten uppfödare i Norge (egentligen synd att hon är kastrerad, för det skulle vara hyfsat lätt att hitta en obesläktad hane åt henne här).

Hon är lite försiktig med nya platser och människor, men väldigt social och vill vara med. Bestämd men ändå mild, som andra beskriver här. Gillar inte så mycket att bli upplyft, tyvärr, men annars väldigt gosig.

Hon och vår jämgamla huskatt går fint ihop, de är bägge rätt aktiva, så när de är innekatter så går de rejäla brottningsmatcher och har jättekul. Men hos sin gamla matte så blev hon understimulerad, de hade också kattkompisar, men de var lugnare och ville vara ifred. Sen vi fick henne har hon börjat få gå ut också, så nuförtiden rejsar hon runt på gräsmattan istället för i lägenheten.

Hon är också väldigt lättfödd, man får passa henne så hon inte blir tjock.
 
Sv: Russian Blue katt

Tråden är från oktober 2005, Darylhannah borde ha PM:at sina privata frågor i stället...
 
Sv: Russian Blue katt

Det såg jag inte.

Men själva tråden är väl lika aktuell för det, eller? Det finns ju fortfarande russian blue-kattägare på denna planet, som kan tycka det är intressant att läsa om rasen?
 
Sv: Russian Blue katt

Jag ber om ursäkt för att jag yttrade mig. Men jag ville hjälpa dig och andra innan ni la ner för mycket energi på redan lösta problem. Det ska naturligtvis inte upprepas.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 651
Senast: cirkus
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 353
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Vi fick låta katten somna in för c:a 2 veckor sedan pga sjukdom och ålder, han blev nästan 17 år. Saknaden är stor men den riktigt tunga...
Svar
11
· Visningar
1 117
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp