Ryggmuskler

J

josse

Har börjat känna ngt som jag inte tidigare kännt på min Pålla. Strax bakom sadelns bakvalv känns det som om ryggen kommer upp, och det blir mer svikt i steget. Borde vara positivt eller hur :smirk: Säg inte att det kan vara negativ spänning av ryggen :angel: Kan det inte få vara enklet nån gång?
 
tror inte det är något negativt.....hon har kanske börjat använda sina magmuskler då dom dra in dom och kommer upp sig med ryggen :smirk:
 
sorry, men jag har hört om att en häst får typ "knölar/förhöjning" direkt bakom sadeln är detta oftast ett tecken på att hästen har ont i rygggen pga sadeln. :(

Men är det mer "långa breda limpor" så är det ryggmusklerna som blivit större och det är ju bara BRA! :)
 
långa breda limpor var en bra beskrivning. :D min pålle har utvecklats enormt denna sommaren och gått från en styvryggad överbyggd pålle till en riktigt mjukryggad häst med rejäla limpor därbak :love: och jag har inte ridit med sadel i sommar så det är definitivt inte sadelskav ;)
jag upplever att ryggen höjs men inte bara direkt bakom sadeln, utan en välvning från korset fram till manken liksom.. som om hästen växer lite under än på ngt vis och manken höjs. kanske känns mera när man rider barbacka?
 
Jo, så känns det! Skavknölar från sadeln är det nog inte här heller, utan när jag menar att jag känner att ryggen kommer upp så sker det så att säga under ridturen att jag helt plötsligt känner hur hästen blir högre och bredare. :bump:
 
när en häst arbetar rätt känner man som om att hästen växer .. och den arbetar då med magmusklerna ...kan du se en skåra på magen i så fall är det magmusklerna :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 628
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp