ryktborse!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Osis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 619
O

Osis

hallå!
jag behöver hjälp med ryktborstar.

jag har en ny ryktborse i plastmaterial, den tycker jag är kass :mad:
Den tar inte upp något smutts alls....

Hittade en väligt gammal ryktorse för någon dag sedan, den är mycket bättre men jag är inte helt nöjd.

Min häst som är en fjording med VÄLDIGT tjock päls. Jag skulle vilja veta om ni vet någon bra ryktborste som skulle fungera på min tjockpälsiga fjording. Skulle vilja ha någon borste som "gick ned på djupet" och samlade upp all smutts.

Någon som vet någon bra borste? :confused:

Sv: ryktborse!

Jag har en svindyr (över 300)
Jättetät och med riktigt tagel. Det är det enda som biter på våra hårbollar.
Finns på häst och hund huset i sthlm, men även i butiken där dom tillverkas(av blinda)

jag har en skitabra .. erl två st. en i tagel och en i geting "päls" elr vad man ska kalla det . ur bra ! men köp inte falska plastborstar.. när man ryktar så kan ju hästen ( och du ) få stötar då.. det har jag varit med om mkt .. men inte med dom borstarna jag ahr nu ! :D :bump: :banana:

Jag har en stübben som funkar utmärkt både till vinterpäls och till sommarpäls, dock är väl inte min häst jättelurvig... Men det är i alla fall min favoritborste!

Farouk skrev:
:rofl: :rofl:
Förlåt, är så otroligt övertrött...
Hoppas du skrev fel eller ngt!

Nej, hon skrev inte fel. De borstarna tillverkas just av blinda och säljes till förmån för blinda.

Väldigt bra borstar!

hehe ! :p sluta mobbas , det finns faktiskt borstar med getingpäls elr vad det nu är .. nåt med geting iaf ..
det är faktiskt vanligt till och med *bestämd*
:( :crazy:

Jag har en med blandborst från hööks till min häst, är nöjd med den men jag vet inte hur den är för tjockare päls. Jag har en vbl travare.

Något som jag alltid har gått efter när jag köpt ryktbortar är att borsten i borsten ska vara väldigt täta.

Det tycker jag är en bra riktlinje på om det är en bra ryktboste eller ej.

Långt mellan stråna i borste = sämmre boste
Tätt mellan stråna = bra borste

hhmm ... :confused:
det tror jag inte :crazy:
jaja , strunt samma .. nånting är det iaf ,
borsten är Bra :p huvudsaken

Sk. SRF Hantverk, till verkade av blinda till förmån för blinda. De har bla världens bästa rotborste! Den blir mjukare o mjukare och är helt fantastisk. Måste prova ryktborsten. Annars är ryktborsten från Borstiq farm (Hööks, 119 kr) super!

hehe :p jag vet inte vad jag menar :D
men jo , typ .. getpäls kanske det var :o:o
men getingar har ju lite päls ;) typ 1 mm 's ludd .. :angel:
hahaha :rofl:
jaja ., *bortgjord*

Har också en stübbenryktborste som jag gillar...

Vill ha täta ryktborstar i naturmaterial allt annat går bort!

Finns det någon hemsida där man kan köpa borstarna som är tillverkade av de blinda folket??

Då jag bor en bit från stockholm och inte är där så ofta.. skulle behöva en ny ryktborste..

ft_lover skrev:
men köp inte falska plastborstar.. när man ryktar så kan ju hästen ( och du ) få stötar då.. det har jag varit med om mkt:

Ja det har jag märkt.. både hästen jag och hoppar högt i luften när det blir kallt ute och man får stötar av borsten :eek:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 051
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt... 2
Svar
37
· Visningar
4 122
Senast: Ajda
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min... 2
Svar
29
· Visningar
8 087
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 715
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V