Dessutom dömdes de bägge två vilket TS glömde säga :grin:
Fast det som Johnny dömdes för var inget som han hade gjort. Det var en av hans advokater som hade gått lite för långt där av minskades Amber totala skadestånd till Johnny. Därför skrev jag "efter div kvittningar hit o det". En annan grej som ochså minskade skadeståndet till Johnny var att staten inte kan döma ut hur stora belopp som helst när det gäller enskilda personer
 
Det verkar som att Amber ska försöka sig på en Appeal. Så fortsättning följer ev. Då får vi nog se en kvinno fajt igen mellan Amber och Camille 👍
 
Det verkar som att Amber ska försöka sig på en Appeal. Så fortsättning följer ev. Då får vi nog se en kvinno fajt igen mellan Amber och Camille 👍

Ja, det var väl väntat. Johnny lär väl inte byta advokatteam direkt. Undrar om Amber skaffar nya eller behåller de här...
 
Ja, det var väl väntat. Johnny lär väl inte byta advokatteam direkt. Undrar om Amber skaffar nya eller behåller de här...
Om Amber skulle byta team vilka vill offra sina rykten och advokatbyråer när utgången blev som den blev. Vad nytt finns i en ev Appeal som inte har kommit fram under dessa 6 veckor som rättegången på gått
 
Jaha, nu sitter Elaine i TV och sågar juryns arbete. Hon säger att de självklart har tittat på sociala medier och påverkats av den stora mediecirkusen runt rättegången. Rätt fult m.t.p. att juryn lagt 6 veckor av sina liv på att vara där, fått mycket liten ersättning för det och förlorat inkomst under tiden. Hon beklagade sig bl.a. över de 10 dagarna som rättegången hade paus. Borde hon inte anmärkt på det när det hände istället för att göra det nu? Hon fick väl iaf vara ute på sociala medier hur mycket hon ville? Det är väl bara juryn som inte fick?
 
Jaha, nu sitter Elaine i TV och sågar juryns arbete. Hon säger att de självklart har tittat på sociala medier och påverkats av den stora mediecirkusen runt rättegången. Rätt fult m.t.p. att juryn lagt 6 veckor av sina liv på att vara där, fått mycket liten ersättning för det och förlorat inkomst under tiden. Hon beklagade sig bl.a. över de 10 dagarna som rättegången hade paus. Borde hon inte anmärkt på det när det hände istället för att göra det nu? Hon fick väl iaf vara ute på sociala medier hur mycket hon ville? Det är väl bara juryn som inte fick?
Stämmer. Vittnen och juryn fick inte kolla något med rättegången men övriga fick.
Dessutom drog de ju själva in sociala medier i rättegången och spenderade ett par timmar med att prata om #AmberTurd och #JusticeforJohnnyDepp så juryn blev medvetna om den allmänna opinionen den vägen.
 
Tycker allt runtom det här fallet och även den här tråden är fruktansvärt smaklös och skadlig för alla offer av våld i hemmet. Kan rekommendera alla att att lyssna på NY Times podcasts The dailys avsnitt om denna omtalade rättegång.

https://www.nytimes.com/2022/06/06/podcasts/the-daily/depp-heard-me-too.html?smid=url-share

Gav mig en bättre bild av detta fall som man även hur mycket man än försökt inte kunnat undvika.
Har ingen möjlighet att lyssna - vad är deras vinkel?

Och vad är smaklöst/skadligt för offer i tråden ?
 
Har ingen möjlighet att lyssna - vad är deras vinkel?

Och vad är smaklöst/skadligt för offer i tråden ?
Undrar också vad som är smaklöst med tråden? (några inlägg undantagna)

Läser man den text som går att läsa utan att signa upp sig så gissar jag att den är vinklad som att rättegången varit och är skadligt för kvinnliga offer för DV.
Sen att utgången av rättegången innebär att juryn ansåg att AH inte var trovärdig i sin historia, och att JD var det glöms bort av så otroligt många. Att det faktiskt finns män som är offer för DV.
 
Senast ändrad:
Har ingen möjlighet att lyssna - vad är deras vinkel?

Och vad är smaklöst/skadligt för offer i tråden?
Undrar också vad som är smaklöst med tråden? (några inlägg undantagna)

Läser man den text som går att läsa utan att signa upp sig så gissar jag att den är vinklad som att rättegången varit och är skadligt för kvinnliga offer för DV.
Sen att utgången av rättegången innebär att juryn ansåg att AH inte var trovärdig i sin historia, och att JD var det glöms bort av så otroligt många. Att det faktiskt finns män som är offer för DV.

Det är ett podcast avsnitt, går att lyssna gratis. De pratar drygt 30 min om ämnet. Tar upp både Ambers och Johnnys vittnesmål, deras advokaters strategi och hur hela spektaklet kan påverka andra offer och förövare. Tycker de tar in många vinklar, och är inte vinklat till Ambers fördel.

Jag har alltså ingen större lust att diskutera ämnet men rekommenderar som sagt alla att lyssna.
 
Det är ett podcast avsnitt, går att lyssna gratis. De pratar drygt 30 min om ämnet. Tar upp både Ambers och Johnnys vittnesmål, deras advokaters strategi och hur hela spektaklet kan påverka andra offer och förövare. Tycker de tar in många vinklar, och är inte vinklat till Ambers fördel.

Jag har alltså ingen större lust att diskutera ämnet men rekommenderar som sagt alla att lyssna.

Du missar helt att Amber inte är trovärdig pga att hon flera gånger ljög i rättegången. Hon ljög när hon vittnade i rättegången i UK.

Hon anklagade även flera vittnen som inte känner Johnny (bl.a. poliser och flygplatsanställd) för att ha ljugit i sina vittnesmål.
 
Du missar helt att Amber inte är trovärdig pga att hon flera gånger ljög i rättegången. Hon ljög när hon vittnade i rättegången i UK.

Hon anklagade även flera vittnen som inte känner Johnny (bl.a. poliser och flygplatsanställd) för att ha ljugit i sina vittnesmål.

Var har jag skrivit något om hennes trovärdighet? De tar upp detta med. Jag har inte ens sagt någon åsikt vem som ”har rätt” eller vem som är ett offer. Jag rekommenderade bara ett podcast avsnitt som jag tycker belyser vilka konsekvenser detta kan ha för andra offer.
 
Tycker det är en väldigt ensidigt vinklad artikel som knappt nämner att JD anklagade AH för DV, och var den som blev trodd. Den som hade otaliga vittnen som bekräftade, fotografier som bekräftade, otroligt obehagliga ljudinspelningar, han var den som hade medicinskt dokumenterade skador.
För att vara en människa som hade "mountain of evidence", dokumenterade allt och var den som spelade in allt, så det hon hade var bilder på JD när han sov, någon bild (som användes som bevis två gånger för separata händelser) på utspillt vin. De meddelande han skickat var aldrig skickade till henne, utan till sina vänner som han spydde ur sig till. De skador hon dokumenterat återspeglade inte den enorma misshandel hon påstår ha hänt.
De som vittnade för henne var inte trovärdiga. Det visades inte en enda bild på henne blodig och svullen, hon påstod att hennes näsa brutits otaliga gånger, men ändrade sig till att hon trodde det. Hon sökte inte medicinsk hjälp någon gång, inte ens när han ska ha våldtagit henne med en trasig flaska. Inte på någon inspelning så sa hon något om att hon var rädd att han skulle slå henne, det var tvärtom, han bad henne sluta, han ville fly men hon vägrade låta honom gå.
Hon hånar honom gång på gång, skrattar maniskt åt honom när han ber henne sluta osv osv.
Det är inte för intet han vann på alla punkter.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att tro att en kvinna kan vara den våldsamma i ett förhållande?
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 181
Senast: hundtant
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 123
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 864
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp