Fast hennes advokater ska vara jättebra eg enligt folk som har koll. Det stora problemet är att hon detaljstyrt dem förmodligen och det har gjort att de sett inkompetenta ut.
Okej, det är mer än jag vet, kanske inte helt osannolikt om man har släng av kontrollbehov och vill lägga fram ett särskilt narrativ.
 
Okej, det är mer än jag vet, kanske inte helt osannolikt om man har släng av kontrollbehov och vill lägga fram ett särskilt narrativ.
Nej, amerikanska advokater är inte min starkaste sida ska sägas men de ska ha goda vitsord sedan innan. Hon har ju konstant suttit och skrivit post-its till dem liksom plus kastat dem under bussen några gånger. Hon säger att det finns fler bevis och att hon minsann lämnat dem till sina advokater men att de inte tagit upp dem.. Det var hennes fall att förlora och det var så det blev med. Hon sköt hela sitt eget case i sank.
 
Nej, amerikanska advokater är inte min starkaste sida ska sägas men de ska ha goda vitsord sedan innan. Hon har ju konstant suttit och skrivit post-its till dem liksom plus kastat dem under bussen några gånger. Hon säger att det finns fler bevis och att hon minsann lämnat dem till sina advokater men att de inte tagit upp dem.. Det var hennes fall att förlora och det var så det blev med. Hon sköt hela sitt eget case i sank.

Jag tror att hennes advokater fått oförtjänt mycket kritik. Jag tror att de egentligen var bättre än det här. Speciellt Rottenborn var nog egentligen rätt bra. Elaine var engagerad och försökte verkligen men man såg flera gånger att hon blev ställd av vittnens svar på frågor. Hon såg ut som att hon trodde sig veta vad som hänt men sen sa vittnet nåt helt annat och då kom hon av sig.
 
Jag tänker att människor med psykiska problem kan ha en bestämd men förvrängd syn av event, de kan verka sanna för personen ifråga.
Det verkar ju nästan så i vissa fall för AH även om det är spekulativt från min sida.

Jag misstänker nåt sånt också.
 
Jag tänker att människor med psykiska problem kan ha en bestämd men förvrängd syn av event, de kan verka sanna för personen ifråga.
Det verkar ju nästan så i vissa fall för AH även om det är spekulativt från min sida.
Ett av vittnena, en psykiatriker (dr. Shannon Curry) har gjort en psykologisk utvärdering av henne. Hon diagnostiserade henne med Bipolär och Histrionisk personlighetsstörning.
 
Kan rekommendera det här klippet som både förklarar en hel del av mina känslor kring Amber och varför folk är så förbannade på henne:

Det är som sagt en jäkla massa offer för DV som är upprörda över hur hon ljugit och målat upp det hela.
 
Lögner ger ju inget förtroende för meeto rörelsen direkt
Vad gäller det här tycker jag Tarana Burke som startade rörelsen beskrivit det bra, både i det längre statement angående själva det fallet och hur det använts för att smutskasta me too och hur sociala och politiska rörelser sådana här gånger missbrukas, och nu senast det här:

"The 'me too' movement isn't dead, this system is dead.

This is the same legal system that y'all have been relying on for justice and accountability for decades to no avail. When you get the verdict you want, 'the movement works' - when you don't, it's dead. When Weinstein went to jail it was, "me too is winning!" When Cosby came home it was, "What a blow, me too is losing!" In the meantime - millions of people who have never been able to utter the words 'it happened to me' have released the shame that wasn't theirs to carry in the first place, we have built the country's first political agenda created solely by Survivors, and for the first time since Anita Hill took the stand three decades ago we've had a sustained national dialogue about, not just sexual harassment, but the spectrum of sexual violence in this country. That's in addition to various laws and policies passed, etc. This movement is very much ALIVE.

You all want to play ping pong and have your way with the hashtag because it doesn't mean anything to you so you try to kill it every few months. But it means something to millions and millions of folks. It means freedom. It means community. It means safety. It means power. You can't kill us. We are beyond the hashtag. We are a movement."

Jag tror att om man har för avsikt att smutskasta me too via det här fallet, eller generellt ser det som att enskilda fall kan avgöra legitimiteten hos stora sociala och politiska rörelser, så har man inte förstått rörelsen överhuvudtaget.
 
Senast ändrad:
Vad gäller det här tycker jag Tarana Burke som startade rörelsen beskrivit det bra, både i det längre statement angående själva det fallet och hur det använts för att smutskasta me too och hur sociala och politiska rörelser sådana här gånger missbrukas, och nu senast det här:

"The 'me too' movement isn't dead, this system is dead.

This is the same legal system that y'all have been relying on for justice and accountability for decades to no avail. When you get the verdict you want, 'the movement works' - when you don't, it's dead. When Weinstein went to jail it was, "me too is winning!" When Cosby came home it was, "What a blow, me too is losing!" In the meantime - millions of people who have never been able to utter the words 'it happened to me' have released the shame that wasn't theirs to carry in the first place, we have built the country's first political agenda created solely by Survivors, and for the first time since Anita Hill took the stand three decades ago we've had a sustained national dialogue about, not just sexual harassment, but the spectrum of sexual violence in this country. That's in addition to various laws and policies passed, etc. This movement is very much ALIVE.

You all want to play ping pong and have your way with the hashtag because it doesn't mean anything to you so you try to kill it every few months. But it means something to millions and millions of folks. It means freedom. It means community. It means safety. It means power. You can't kill us. We are beyond the hashtag. We are a movement."

Jag tror att om man har för avsikt att smutskasta me too via det här fallet, eller generellt ser det som att enskilda fall kan avgöra legitimiteten hos stora sociala och politiska rörelser, så har man inte förstått rörelsen överhuvudtaget.
Jag tänkte lägga till länk till deras statement, som jag tycker var väldigt tydligt och bra, men tiden för att ändra i inlägget har gått ut och jag lägger in hela här istället då det inte var så långt. Jag tycker det är typiskt för vår tid att me too kommer upp i en sådan här tråd i vad som kan vara någon avsikt att skapa misstro mot rörelsen, eller om man ska tolka det finare - en farhåga om att det kan skapa misstro, och då tror jag det är extra viktigt att komma ihåg att skilja på individer i en kändisrättegång, och en politisk/social rörelse som rör något mycket större.

"Johnny Depp vs. Amber Heard: ‘me too.’ Issues Statement on the Mischaracterization of the Movement

#MeToo is the greatest acknowledgment by survivors about the prevalence of sexual violence, ever. Since the hashtag went viral, so much has shifted toward nuanced narratives about survivorhood and the long term, widespread impact of sexual violence. And yet, the way in which #MeToo has been co-opted and manipulated during the Johnny Depp vs. Amber Heard trial is a toxic catastrophe and one of the biggest defamations of the movement we have ever seen.

Over the last six weeks, we have been confronted with the mockery of assault, shame and blame. Countless headlines proclaiming the death of #MeToo. News stories full of clickbait, having nothing to do with the actual work happening to interrupt sexual violence, have come across our screens with haste. No mention of the fact that, not only was this trial not about sexual violence at its core, but there has also been no headline asking the question that really matters – “What do we need to do to prevent anyone else from having to say #MeToo?”

What we experienced in the Depp-Heard trial was a public retelling of intimate partner violence between two privileged white celebrities. And the accounts are as equally harrowing as the public humiliation and harassment thwarted against Heard. It is a case study for how social and political movements get misused and weaponized against the very people it’s meant to serve.

Larger than this trial and ultimate jury decision is a movement made up of millions of survivors fighting for their dignity and their right to seek justice, and a country that still has to reckon with why it is so invested in the pain and anguish of violence, rather than remedying it. As for me too. International, the organization that was founded to ensure that the original intent of #MeToo is realized, we will continue to center and speak to those who need healing. At a time when we are facing new threats against abortion rights, gun safety, and the fight for Black lives, we will not lose focus or shy away because of those who are committed to misunderstanding our movement. The work to honor our rights to our own bodies and to build disruption across the spectrum of rape culture, persists."
 
Udda att få två personlighetsstörningsdiagnoser samtidigt. Tror det är tekniskt möjligt men normalt väljer man den som bäst förklarar svårigheterna.
Kan absolut ingenting om sånt här, men kan det skilja sig mellan olika länder och tillvägagångssätt?
Missminner jag mig inte helt, så tror jag att hon mest pratade om den Histrioniska diagnosen, någon med bättre minne får rätta mig om jag har fel.
 
Kan absolut ingenting om sånt här, men kan det skilja sig mellan olika länder och tillvägagångssätt?
Missminner jag mig inte helt, så tror jag att hon mest pratade om den Histrioniska diagnosen, någon med bättre minne får rätta mig om jag har fel.
Alla följer den amerikanska diagnosmanualen, men så kanske det ändå är 😊
 
Jag har ingen som helst åsikt om vem som vann eller inte. Om någon ljög eller inte. Det jag tar med mig är JDs FRUKTANSVÄRDA SMS och bilderna där han är helt nerknarkad och filmerna med hans utbrott. Vidrig kvinnosyn på den mannen.
Tycker det är bra att man visar på att även män kan vara utsatta av kvinnor på olika sätt som inte är okej
 
Johnny kommer definitivt vinna på att det kablades ut. Han har fått berätta sin historia, visa sina bevis och sina vittnen för hela världen. För Hollywood är det viktiga vad folk tycker. Och han behövde att folk fick veta vad hon gått igenom för att kunna få roller igen. Det var därför han ville ha rättegången TV-sänd.

Nästa film han spelar huvudrollen i kommer bli en stor succé. Amber vet jag inte om vi kommer se i några roller framöver.
I filmen The Turd women kanske😉
 
0
Inte i USA. Det är skillnad på amerikansk och svensk lag. I USA är det inte förtal om det är sant. Dessutom var det i frågorna som juryn skulle svara på: Är påståendet falsk? Ja, svarade juryn på alla punkter som Johnny lämnat in. D.v.s. de anser att uttalande var falskt. Att Amber ljög i artikeln.
Precis så är det. I USA får man förtala en människa hur mycket som helst bara det är sant. I Sverige inte alls oavsett om det är sant eller inte. Alltså är det mer frihet i usa
 
Är det någon som varit oskön i den här rättegången är det ju AH. Hon har både hånlett och hånskrattat när det pratats om våldet hon utsatt honom för.
Hon har varit nedlåtande mot Camille Vasquez och säger att precis alla ljuger utom hon.
Plus hennes obehagliga utstirrande av juryn då.
Amber försökte snärja juryn och alla andra genom ny frisyr varje dag och försökte gråta utan att det kom verkliga tårar
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 206
Senast: hundtant
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 207
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp