Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hyr huset och låset är inte sådant, men jag ska kika på om det är möjligt att byta!Lås dörren?
Det går ju att ha så dörren låser sig varje gång man stänger den.
Det kan jag med tyckaJa då är det ju i stort sett sambon som är slarvig. Vissa grejer måste man ju bara hålla reda på som mobil nycklar och djur? Tänker jag![]()
Vi hyr huset och låset är inte sådant, men jag ska kika på om det är möjligt att byta!
Tro mig, jag blir arg varje gång och påminner VARJE gång jag inte är hemma att stäng in hunden ORDENTLIGT.Jag hade blivit vansinnig på en sambo som inte stänger dörrar på det sätt som krävs för att hålla hunden inne!![]()
Man behöver inte en speciell dörr? Vi har en vanlig gammal dörr, låser med vredet på insidan så man får öppna genom att vrida på låset när man ska ut och när man ska gå in utifrån får man vrida på nyckeln som sitter i låset.Vi hyr huset och låset är inte sådant, men jag ska kika på om det är möjligt att byta!
Det här låset låses med nyckel inifrån och utifrån. Jag kikar på kodlås nu som låses automatiskt.Man behöver inte en speciell dörr? Vi har en vanlig gammal dörr, låser med vredet på insidan så man får öppna genom att vrida på låset när man ska ut och när man ska gå in utifrån får man vrida på nyckeln som sitter i låset.
För att olyckor händer.Men ni som har hundar som rymmer hur går det till?
Hade jag haft en rymningsbenägen hund hade jag haft dels en sluss i hallen och dels alltid kopplat ordentligt innan jag öppnar dörren samt stängt och låst innan jag kopplar av.
Hur kan det vara så svårt?
Man vet ju om att hunden vill rymma?
Fast det existerar inte någon människa som är så perfekt att olyckor aldrig nånsin händer.Men ni som har hundar som rymmer hur går det till?
Hade jag haft en rymningsbenägen hund hade jag haft dels en sluss i hallen och dels alltid kopplat ordentligt innan jag öppnar dörren samt stängt och låst innan jag kopplar av.
Hur kan det vara så svårt?
Man vet ju om att hunden vill rymma?
Varför ska du alltid hugga så förbannat?Fast det existerar inte någon människa som är så perfekt att olyckor aldrig nånsin händer.
jag har haft hund som dragit iväg ,jag har ägt en jaktidiot. Men nej hon fick inte chansen att rymma efter att jag visste om att hon drog.För att olyckor händer.
TROTS att hunden alltid är kopplad. och allt är stängt. Jag, som flera andra, är mänsklig.
Jag begriperatt du aldrig haft en enda hund som ens en enda gång har smitit iväg. Eftersom du inte kan begripa.
jag har haft hund som dragit iväg ,jag har ägt en jaktidiot. Men nej hon fick inte chansen att rymma efter att jag visste om att hon drog.
Vad är problemet? Ja olyckor kan ske? Men hur lyckas man ”tappa” sin hund gång på gång?
Det är obegripligt.
Låst dörr och staket runt tomten som är rymningssäkert. Om sambon riskerar att bli utelåst går det utmärkt att ha en nyckel i dörren på utsidan.
Vi har 180 cm högt staket, med överhäng så det inte går att klättra ut.
Ja det var mig ts svarade och jag som svarade att problemet var sambon så jag vetJust i den här tråden har du fått svaret att det är en slarvig sambo som orsakar rymningarna. För någon annan kan det vara en sekunds ouppmärksamhet som gör att hunden ser sin chans. För min del tog det ett par rymningar att inse att staketet inte ens stoppar henne så mycket att jag hinner försöka kalla in henne - hon är bara borta. Och så är det väl människor som, liksom jag, söker sätt att kunna träna hunden till en tillvaro där den faktiskt kan få viss frihet. Jag kommer säkert aldrig kunna ha min rymmare lös i skogen, men skulle jubla om jag kommer så långt att hon kan vara lös på gården!
Det börjar likna drev.jag har haft hund som dragit iväg ,jag har ägt en jaktidiot. Men nej hon fick inte chansen att rymma efter att jag visste om att hon drog.
Vad är problemet? Ja olyckor kan ske? Men hur lyckas man ”tappa” sin hund gång på gång?
Det är obegripligt.
Har inte ens pratat om dig eller din hund. Du är inte i din tråd nu.Det börjar likna drev.
Jag har tappat honom 1-2 ggr per år. TS en gång per 100.
Så gång på gång är dina ord.
Lägg ner. bara lägg ner.
Rapp? Slå?Har inte ens pratat om dig eller din hund. Du är inte i din tråd nu.
Vad ska jag lägga ner?
Jag tycker det är konstigt att man kan rappa sin hund gång på gång när man vet att hunden rymmer.
Ta inte åt dig om det inte gäller dig, så lägg ner själv.
Tappa.Rapp? Slå?![]()
Dålig bild men så här ser vårt staket ut, mina är inte speciellt klätterbenägna visade det sig men det har hållit katten på tomten också.Du får jätte-jättegärna lägga in en bild på det där staketet om du tycker att det funkar bra? Jag står i begrepp att "uppgradera" mitt staket och tar gärna emot alla tips på rymningssäkra varianter!![]()
Vill också se foto! Och få veta vad det kostade.Du får jätte-jättegärna lägga in en bild på det där staketet om du tycker att det funkar bra? Jag står i begrepp att "uppgradera" mitt staket och tar gärna emot alla tips på rymningssäkra varianter!![]()