Ryttar-OS i SVTPlay

Sv: Ryttar-OS i SVTPlay

Hittade och har kommenterat! :laugh:

De drog väl poängräkningen iaf tre gånger under sändningen men visst, det var ju mer än 45 min emellan gångerna då, i snitt. Sånt jag tyckte var så bra att de tydligt förklarade, flera gånger, mycket basic-grejer men det är sånt som fångar mer publik, när man får förståelse för vad sporten går ut på. Tex att man inte får byta häst och att det inte är individuella grensegrar osv.

Ja jag gjorde det på SVT sportens facebooksida. Fick genast nån envis surpitt på mig som inte fick förklarat poängsystemet för sig under de 45 minuter han råkade kolla och därför sågar ridsport kommentatorerna :grin:

:grin: Inte fasen förklarar fotbollskommentatorerna offsideregler och andra fotbollsdetaljer i varenda halvlek. Var kan jag klaga? :devil:

Jag blir också sjukt nyfiken på radiosportens rapportering, måste nog se om det går att hitta sen :D

Nä exakt! Och fäkting och såna sporter, inte fasen får man förklaring på poängsystemen hela tiden o jag är inte intresserad av det i detalj nödvändigtvis heller bara jag får veta poängen och ställnignen liksom!

Jäkla gnäll, när man försöker komma med lite positiv feedback för en gång skull! :mad:

Hoppas verkligen radiosportens ligger kvar!

Håller med angående kommentatorerna! MEN under dressyren babblades det en del om ena kommentatorns prestationer och en massa annat istället för att kommentera ryttaren som red på banan, det störde jag mig en del på.

KL

Nu har de backat HELT ang visningen av hoppningen ... bara första halvtimmen kommer va på Kunskapskanalen men sen sänds HELA hoppningen i SVT1

"För de går ju så bra för Sverige" !!! =) :banana:

FAST jag saknar att det inte kommer gå på webbtvn då de ska in så mkt löjlig "reklam" för alla andra sändningar i tevesändningarna... På webbtvn slapp man sånt !

Ja jag gjorde det på SVT sportens facebooksida. Fick genast nån envis surpitt på mig som inte fick förklarat poängsystemet för sig under de 45 minuter han råkade kolla och därför sågar ridsport kommentatorerna :grin:

Såna finns det alltid. Jag hörde dem "bara" förklara poängsystemet två gånger... :)

Jag mailade till svt och berömde dem tidigare i dag, har ju inte facebook :)

Jag såg förresten att TV-tiderna är ändrade för morgondagen ifall nån annan har missat det också! SVT1 sänder 12:00 - 16:35 som det ser ut nu. Tyvler det är skitbra att de visar på TV att det går bra för ridsportarna, det hade ju varit helt underbart om de tog medalj - och dessutom Seriges första bara för att skriva surgubbarna på näsan :p

För er som inte har TV:
SVT på twitter: ja precis, allt som sänds i TV sänds även på webben!

Så kika på vanliga SVTplay om ni inte hittar sändningarna på os-siten!

Jo, men när sändningarna går på tv-kanalerna så måste de göra reklam för alla deras andra webbkanaler som går samtidigt, och säga vad som sänds samtidigt och skryta om att de har många kanaler.

Eller kanske för att informera de som faktiskt är intresserade av andra sporter? Och så många gånger och så länge är det ju definitivt inte! Hellre så än att det visas på t.ex. TV4 eller Eurosport som faktiskt bryter för reklam då och då!

Oj oj det här ser INTE bra ut.. Luddes Shamwari har hamnat i holding box!! Hoppas han släpps igenom om en stund!! Vore katastrof för det svenska laget.

Eller kanske för att informera de som faktiskt är intresserade av andra sporter? Och så många gånger och så länge är det ju definitivt inte! Hellre så än att det visas på t.ex. TV4 eller Eurosport som faktiskt bryter för reklam då och då!

Nejdå, jag förstår varför de har det. Och nästa OS lär inte bli så roligt när det inte är SVT som har det...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Snart är det dags för vinter-OS och som vanligt är det ingen ridsport att se fram mot där. Det var annorlunda 1948 då det fanns...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Let it Bee, som gick OS 2016 för Kanada, föll ner död mellan två hinder i terrängen på fredagen under Burnham Markets internationella...
Svar
0
· Visningar
906
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jérome Guery och hans OS-häst Grand Cru van de Rozenberg är inte längre ett ekipage. Den belgiske OS-ryttaren berättar att han har sålt...
Svar
0
· Visningar
351
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Chippieh deltog vid OS i London under den japanska ryttaren Kenki Sato. Nu har hästen kommit till Sverige och ska ridas av YR-ryttaren...
Svar
0
· Visningar
505
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka