Bukefalos 28 år!

Ryttare vs musiker...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att bloggen väcktes till liv så har den åter stannat av. Det hängde lite ihop med att min axel en dag gick ut i strejk. Det blev tre veckor utan ridning under vilken jag åter funderade en massa på hur ridningen skiljer sig mot alt annat jag hållit på med genom åren. Jag var ju i ett tidigare liv mycket musikengagerad och lade då ner minst lika mycket tid som på ridningen. Där det nu står två stövelbagar låg det instrument. Dock var det inte så att jag hade bilder på trumpeter på väggarna eller slipsar med tubor på. En dålig spelning var inte alls lika tung som en dålig ridlektion. Läste så det här blogginlägget och kände direkt igen mig.

http://www.equevent.se/nar-man-kanner-sig-helt-vardelos/

Fascineras över att just ridningen för mig och så många andra är så mycket mer än en sysselsättning i mängden. Varför det är så är ett av livets stora mysterier. Det är ju bara en hobby... NOT!

Därför är jag också på extra bra humör just nu. Har nämligen börjat rida en av mina favorithästar på hackamore. Har aldrig ridit bettlöst förr så det var med viss bävan första gången men det gick dock både bra och var skoj. Han gick bättre än någonsin. Igår red jag även en helt ny häst och även där funkade det bra. Det går åt rätt håll igen efter några sura veckor!

Avslutar med en helt underbar video som nog kanske sammanfattar ovanstående lite. Ridningen är ingen hobby utan en livslång resa där vi spränger våra fysiska och psykiska bojor. En resa som om man tar första steget inte går att backa ifrån. Man kan ibland ta en paus och vila lite, men resan fortsätter alltid så småningom!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året lider mot sitt slut, och jag vill stanna upp och göra en tillbakablick och sammanfatta vad 2016 har inneburit för min del. Gick in...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp