"Ryttareliten"

Sv: "Ryttareliten"

Eller så kom barnet och ville trösta, skulle hon bara köra bort henne? Att visa känslor skadar knappast barnet, det blri knappast bättre att stänga ute familjen och må dåligt.
 
Sv: "Ryttareliten"

Delvis OT men jag vill bara säga det: Det är så bra och viktigt att du genomgående ser saker från barnets perspektiv. :bow:
 
Sv: "Ryttareliten"

Eller så kom barnet och ville trösta, skulle hon bara köra bort henne? Att visa känslor skadar knappast barnet, det blri knappast bättre att stänga ute familjen och må dåligt.

Ja men eller hur! Herregud säger jag bara... vilka slutsatser folk drar efter ett par minuter i tv. Vem fan vet hur det började, det fick vi inte ens se.. !
 
Sv: "Ryttareliten"

JAG tycker att det är hemskt i alla fall! Ser som sagt ut som om något har dött.
 
Sv: "Ryttareliten"

Ja men eller hur! Herregud säger jag bara... vilka slutsatser folk drar efter ett par minuter i tv. Vem fan vet hur det började, det fick vi inte ens se.. !

säger som i andra tråden. det verkar vara ett problem att folk numera likställer vad de ser i TV som ngn sanning att grunda antaganden runt.....
 
Sv: "Ryttareliten"

Nej, ingen av oss kan veta exakt hur det var. Men utifrån det vi såg, tolkar vi och uttalar oss. Vi kan utifrån detta välja att inta den vuxnas perspektiv eller barnets.
 
Sv: "Ryttareliten"

Jag förstår inte varför det pratas så mycket om att det inte alltid är som det ser ut i tv, att dom klippt olyckligt osv. Men det som är sagt är ju sagt. Om jag säger jävla idiot i tv kan jag inte gömma mig bakom att det är tv, jag har ju sagt det.
 
Sv: "Ryttareliten"

Nej, ingen av oss kan veta exakt hur det var. Men utifrån det vi såg, tolkar vi och uttalar oss. Vi kan utifrån detta välja att inta den vuxnas perspektiv eller barnets.

Vadå välja att ta barnets eller den vuxnes perspektiv? Kan de två uppfatta situationen på liknade vis? Och hur kan man se det ur någons perspektiv när man egentligen inte vet.

Några möjliga förspel.

*Charlotte söker upp barnet och mer eller mindre tvingare henne att stanna och söker tröst.
*Barnet är trött och kinkigt och vill hem, de sitter och väntar på att få åka.
*Charlotte är ledsen och barnet som i skola/förskola att man tröstar försöker med det.
*Flickan har gjort sig illa på något vis och söker tröst.

Och säkert några till som jag missat.
 
Sv: "Ryttareliten"

Jag förstår inte varför det pratas så mycket om att det inte alltid är som det ser ut i tv, att dom klippt olyckligt osv. Men det som är sagt är ju sagt. Om jag säger jävla idiot i tv kan jag inte gömma mig bakom att det är tv, jag har ju sagt det.

Om du säger "jävla idiot" till någon som försvinner bort efter att nästan ha kört omkull dig och så klipper TV ihop det med när du säger "jävla idiot" till ditt barn ( låt säga 4 år) så skulle de flesta förlåtit dig och kanske hållt med dig om att den som nästan haft ihjäl dig förtjänade det, men nu blir du nästan lynchad för folk tror att du snäst åt ett oskyldigt barn.

I TV kan man klippa ihop saker lite hur som så att det verkligen inte gått till som det framstår.
 
Sv: "Ryttareliten"

Jag förstår inte varför det pratas så mycket om att det inte alltid är som det ser ut i tv, att dom klippt olyckligt osv. Men det som är sagt är ju sagt. Om jag säger jävla idiot i tv kan jag inte gömma mig bakom att det är tv, jag har ju sagt det.

Förstår du inte? Förstår du inte heller varför man ska ta sånt som står i Aftonbladet med en nypa salt, eller inte tro stenhårt på all "fakta" man läser på sociala medier? Källkritik, kallas det. Ja, det som är sagt är sagt, men det finns en tidsbegränsning och man kan lätt tolka saker på ett annat sätt än det egentligen hände för att man inte fick all information kring det.
 
Sv: "Ryttareliten"

Som jag skrev, vi kan ju inte veta exakt hur det var. Vi uttalar oss utifrån det vi såg. Förhistorien kan ju mycket väl vara på något av de sätt som du föreslog. Men det vet vi inte. Min tolkning grundar sig på det som utspelade sig i tv:n. Något annat kan jag inte uttala mig om.
 
Sv: "Ryttareliten"

Som jag skrev, vi kan ju inte veta exakt hur det var. Vi uttalar oss utifrån det vi såg. Förhistorien kan ju mycket väl vara på något av de sätt som du föreslog. Men det vet vi inte. Min tolkning grundar sig på det som utspelade sig i tv:n. Något annat kan jag inte uttala mig om.

Och utifrån vad som utspelade sig på TV kan vi bara se att en mamma håller om sitt barn och inget om anledningen över huvudtaget. Allt annat är bara spekulationer.
 
Sv: "Ryttareliten"

Det är väl inte förbjudet att ha en åsikt om ett program? Det jag skriver är min åsikt och JAG tycker att Charlotte ser ut som om någon har dött!
 
Sv: "Ryttareliten"

Javisst är det spekulationer från oss alla. Ingen av oss var med. Men jag tolkade det jag såg och försökte sätta mig in i barnets situation. Vuxnas perspektiv brukar alltid komma fram ändå.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 699
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 350
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 996
Senast: skiesabove
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
883
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp