Så då var det i det närmaste bestämt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

malinsky

Trådstartare
Till våren så tar jag hästen på helfoder och flyttar den närmare där jag bor.

Jag känner mig ändå lite orolig och det dåliga samvetet har redan slagit in att jag kommer att vara i stallet varje dag. Med två barn på 1 och 4 år så kan de inte direkt rå sig själv. Självklart tar mannen hand om barnen men det blir ju varje dag. Samtidigt är detta ngt som jag absolut vill!

Är detta totalt ego av mig att göra detta? Han är INTE intresserad av hästar alls, kan dock hjälpa till ngn gång då och då men det är inget intresse vi delar. Dock är 4 åringen hästtokig, så hon kan ju följa med när jag inte rider..

Åhhh.. kan jag få lite bu och bä från er. Jag vill ju så gärna få detta att fungera!
 
Sv: Så då var det i det närmaste bestämt...

Självklart beror det på hur ni har det, om du jobbar heltid och sen tillbringar flera timmar i stallet så skulle jag nog avråda, men bara man ser till att barnen får sina behov tillseda med närhet och kärlek så är det nog inga problem! Så vida din karl inte har några fler invändningar men det verkar han inte ha. Så lycka till! Mammor behöver oxå vara lyckliga annars får man inga lyckliga barn!
 
Sv: Så då var det i det närmaste bestämt...

Det blir ju en massa åkande... men bor du i närheten så ser jag det inte som ett problem! :)

Att mocka, kolla och mata tar ju den minsta tiden, värre är det med att motionera hästen, då behöver du ju verkligen barnvakt! Då kan ju inte 4-åringen följa med!
 
Sv: Så då var det i det närmaste bestämt...

Klart att du inte är ego!Du ska ju oxå få ha intressen å barnens pappa klarar väl att ta hand om sina egna ungar? :smirk:
 
Sv: Så då var det i det närmaste bestämt...

chrysler skrev:
Klart att du inte är ego!Du ska ju oxå få ha intressen å barnens pappa klarar väl att ta hand om sina egna ungar? :smirk:

Jo, han tar hand om dem nu på kvällarna 3gg/v då jag har henne på halvfoder. Är hemma och är mammaledig så det är en absolut nödvändighet för mig att komma iväg. Men när vi båda börjar jobba så tänker jag flytta henne så jag har mindre än 5 min resväg (från att jag kliver ur huset till att jag befinner mig i stallet, så det är ganska nära) och då ta henne till "min"

Rida tänker jag göra på kvällarna när ungarna ska sova, hästen rids nu 3gg/v nu, men 4-5 gg/v är lagom för henne.

Det är väl det som är bra med foderhäst, för att prova på hur det är innan man förbinder sig med att köpa en.. tycker jag i alla fall :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 233
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 912
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
39
· Visningar
1 657
Senast: linnsan
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp