SÅ HEMSKT!!!!

Nja, i princip spelar inte åldern någon roll gällande ansvarsfrågan i detta fallet. Det strikta ägaransvaret gäller även om en straffmyndig person går ut med hunden. Ända gången som det strikta ägaransvaret flyttas över till den som håller i kopplet är om hunden på mer eller mindre permanent basis har flyttat.

Så har man tillfällig till regebunden hjälp med promenader av sin hund så har man ändå fast man inte är med strikt ansvar. Bor däremot hunden mesta delen av tiden hos annan person än ägaren så har även denna strikt ägaransvar.

Detta bör man alltså tänka på när man till exempel skaffar dagmatte eller någon som går promenader med ens hund.
 
Vad tråkigt och hemskt!

Men det är inte hundens fel utan snarare ägarens fel. Man kan ju inte skylla på flickan heller.
 
ja det är tragiskt och jag skickar mina kondoleanser!

men jag tycker det låter otroligt att det skulle finnas en lag på vara 15 år för att gå ut och rasta en hund!!!??

Man kan egentligen inte skylla schäfern för detta. det finnsa inga arga farliga hundar utan det är vui människor som formar våra sjur. så om du ska skylla på nån är det flickans föräldrar ellr vilka det nu är som har tränat den till att gå till attack. (tycker det är fel att avliva hunden för det, skicka den till en som kan dressera den, men men har man inte råd så... och man har trycket på sig att göra något)

Det är mkt oansvarsfullt av föräldrarna att skicka ut den stackars flickan med en hund som hon inte klarar av!!!!

Men som sagt, jag vet hur det är att mista en hund så jag säger än en gång att jag är ledsen för er skull.
 
i helsike heller, INGEN hund är en robot! Och det handlar LÅNGT ifrån endast om den hunden personen är ute med utan även OMGIVNINGEN det hjälper inte om min hund är IDIOTsnäll om en annan lös hund angriper den, om en alkis kommer fram å jobbar sig ect. och de FLESTA 12åringar KAN inte hantera sådana situvationer, och även om de KAN hantera dem - så SKA de inte behöva ta det ansvaret!
 
Man kan egentligen inte skylla schäfern för detta. det finnsa inga arga farliga hundar utan det är vui människor som formar våra sjur. så om du ska skylla på nån är det flickans föräldrar ellr vilka det nu är som har tränat den till att gå till attack. (tycker det är fel att avliva hunden för det, skicka den till en som kan dressera den, men men har man inte råd så... och man har trycket på sig att göra något)

Har du NÅGON aning om vad du pratar om? Har du ens de mest grundlägagnde kunskaper om hundars drifter och beteende?
Det är så man blir MÖRKRÄDD :crazy: hundar är långt ifrån levade gosedjur som blir snäll och harmonisk bara man pussar på dem så skulle nog många "olyckor" förhindras!

skulle inte ens förvåna mig att ägarna till schäfern resonerar PRECIS som du!
 
MÅSTE NI HÅLLA PÅ OCH BRÅKA I MIN TRÅD??????

JAG KANSKE FÖRSÖKER SÖRJA OCH HUR JÄVLA KUL ÄR DET FÖR MIG ATT NI BRÅKAR????????

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
så om du ska skylla på nån är det flickans föräldrar ellr vilka det nu är som har tränat den till att gå till attack. (tycker det är fel att avliva hunden för det,

tror knappast denna hund var tränad att attackera.
 
SKK har sån statistik. Och knappast överraskande står Golden Retriever för flest bettskador på människor (inkl barn).
 
en person som vi kan kalla Henke var ute och gick med schäfer efter olyckan och övade dåp samtidigt det vissade sig att hunden varken kunde sitta eller veta vad FY och NEJ betydde så hunden kan inte ha varit tränad.

den åt 2 av ägarens kaniner och gav sig på katterna hennes/honoms
 
Om du inte vill ha en diskution så sktiv inte på ett DISSKUTIONSforum.

tvivlar på att en främmande person kan få min hane att göra NÅGONTING annat än att studsa som en kängru - med mig klarar han nog lydnadns ettan med godkännt resultat

Att en hund biter ihjäl kaniner och katter kan väl rimligen räknas som ganska normalt beteende? Däremot tyder det på dålig uppsikt av ägaren
 
*lånar knapp*

det är sånt här som gör det trist för oss schäferägare. och det är väldigt trist att folk säger att det är typiskt för rasen.
 
Och så var du igång och skriker igen. Håll dig från Buke om du inte klarar av att det diskuteras! :mad:Du håller ju på så här för jämnan.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 162
Senast: BIMM
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 408
Senast: Disen
·
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 818
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp