Bukefalos 28 år!

Så jävla arg och ledsen...

Sv: Så jävla arg och ledsen...

Tråkiga historia :( Det brukar inte ens brukar vara så dyrt när man gör en "munsanering" på små hundar. För oss har det kostat runt 1200 kr när vi gjort det på familjens dvärgschnauzrar.

Hur gick det för hunden? Vad sa vet?

En stor eloge till dig som tar på dig och hjälper hunden! :bow: Självklart är det inte ditt fel!
 
Sv: Så jävla arg och ledsen...

Tack!
Antar att det beror på vart man går, och nu handlade det ju egentligen inte alls om att ta bort tandsten :(
Vet. såg på blodproven att hon hade 10 ggr högre levervärden än normalt. Hon gjorde ultraljud och såg inget "onormalt", utan mest troligt så berodde det på munnen.
De sövde henne, drog ut de tänder som va lösa (8 st...), tog bort all tandsten och rengjorde alla fickor. Hon har 15 tänder som måste dras ut inom 1 månad, det lr avlivning. De tänderna hon har kvar har hon rotspetsabsesser på och på 2 ställen var käkbenet väldigt svagt.
Jag gråter var om varannat, samtidigt som jag känner att hon ändå får det lite bättre än innan. Men jag har pratat med mamma och det slutar förmodligen med att vi (mamma!) får ta bort hunden.
Det här får bli en lite lyckligare "slutspurt" i hennes liv, det ska jag se till.
 
Sv: Så jävla arg och ledsen...

Kram från mig med! Du gör det så himla bra!! Ge din/er finaste lillehund en härlig sista tid så kan du låta henne vandra vidare med någorlunda "lätt" hjärta. Hon vet inte vad som väntar, bara att "nu" plötsligt är väldigt roligt och kul och underbart! Och det är det som beryder något!
 
Sv: Så jävla arg och ledsen...

Tycker du väldigt snäll mot hunden som hjälpte den! En sann djurvän är DU.

Hoppas att lilla vovven får en super bra sista tid.
Bamse kramar till dig
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp