så orolig!!

milan

Trådstartare
Hittade en knöl på min amstaff hane som är 10 månader. Någon sa att de kunde röra sig om en juvertumör!!!
Har läst om dessa tumörer hela dagen idag, men de verkar mest vara vanligast på tikar vad jag fattar de som.
Finns det någon därute som har erfarenhet om detta? Skulle vara mycket tacksam då jag är sjukt orolig :(

Hittade en knöl på min amstaff hane som är 10 månader. Någon sa att de kunde röra sig om en juvertumör!!!
Har läst om dessa tumörer hela dagen idag, men de verkar mest vara vanligast på tikar vad jag fattar de som.
Finns det någon därute som har erfarenhet om detta? Skulle vara mycket tacksam då jag är sjukt orolig :(
Det låter nästan som en fettknöl när det är på en så pass ung hund, men ta den till en veterinär och kolla för säkerhetsskull. Alla knölar kan vara bra att få bedömda. Har den vuxit något på senare tid? Min hund har också en knöl, veterinären sa att jag skulle mäta den och hålla koll. Den är oförändrad i storleken sedan 3 år, så därför har man låtit den sitta kvar.

Om det nu är en tumör så kan man operera bort den, veterinärerna gör dessa ingrepp så pass ofta att du inte behöver oroa dig. Låt oss hålla tummarna att det är en enkel fettknöl :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
724
Hundhälsa Är betnovat (0,5 ml i vardera öra i 10 dagar) och rengöring med otoact (varannan dag i 10 dagar) vanlig behandling för ökad förekomst av...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 680
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka