Så uppgiven (stackars fot)

Jag känner igen dina symptom men det behöver ju inte vara samma...
För min del började det med en öm känsla, sedan ont. Tredje tån var värst.
Kan bli som nervsmärtor och jag kan inte trampa ned foten då, utan gå liksom lite på utsidan (höll på så i ett par år ;) ). Det kunde även kännas stickande, eller bara ömt. Bra var den i alla fall inte.
Högklackat (som jag har gått mycket i) gick fetbort och även skor med tunn sula. Muckboots var skönt att ha hemma, även mitt i sommaren (tjock neoprensula)!

Var hos min naprapat och han tog sig en titt och rekommenderade att jag träffade deras ortopedtekniker.
Mina ligament hade "gett sig" och framför allt tredje tån hade "ramlat" ned. Foten har alltså kollapsat en smula.
Mina fötter gjöts av och sulor gjordes. Wow! Vilken effekt. Har inte haft bekymmer sedan dess. Det kostade 900 för formen och är det 800 per par jag betalar? Min försäkring täckte själva gjutandet.
Jag skulle rekommendera att du ber att få ett par tunna sulor med. De vanliga går inte att få i ett par vardagsskor.
Sedan har jag börjat köpa 1/2 - 1 storlek större skor för att få gott om plats för mina sulor, har tre par för enkelhetens skull.
Ska jag på fest, kan jag numera använda festskor utan problem. :)

Fram till att du kommer iväg, kanske du ska svänga förbi något apotek och inhandla tjocka gelsulor för att lindra symptomen en smula.
Lycka till!

Vart gjorde du sulorna nånstans? Vad det en hemförsäkring som täckte eller va va det för nåt?
 
Jag har gått länge med satans jevlar ont i mina fötter - på ovansidan och i mellantårnas leder. Jag kände mig handikappad, det liksom hjälpte inte med smärtstillande ens. Såg "mortons neurom" (som redan nämnts i tråden) någonstans i någon artikel om fotsmärta och köpte pelotter. Jag fick ett nytt liv. Idag kan jag inte leva utan mina pelotter, får ont ganska snart utan såna i skorna. Idag går jag utan problem. Eller utan DET problemet ska jag väl säga, för nu börjar något annat spöka och göra ont i ena foten, troligtvis hälsporre så jag får väl leta upp ytterligare ilägg till mina skor och börja med enkla pelottkuddar som man klistrar på dessa.
 
Vart gjorde du sulorna nånstans? Vad det en hemförsäkring som täckte eller va va det för nåt?
Jag gjorde det hos min naprapat. Hos en ortopedtekniker som är där en gång i veckan. :)
Jag har sjukförsäkring på jobbet, så jag tog det därigenom. Man får ju formarna, så det är ju en engångskostnad. :) Tror jag betalade 800 kr för inläggen sist gång. Man känner ju hur många man behöver, men det är nog klokt att i alla fall ha ett par vanliga och ett par tunnare.

Men bäst är ju att jag ibland kan ha finskor. :) Och då använder jag inte inläggen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har vrickat min fot 5ggr och även blivit trampad av en häst på samma fot. Nervskada är konstaterad efter jag blev trampad. Jag har...
Svar
7
· Visningar
752
Kropp & Själ Finns det någon här som har haft mycket huvudvärk och som har lyckats lindra eller bota den? Jag börjar känna mig lite uppgiven och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 617
Senast: Lazy Lady
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 479
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp