Så vilsen, karriärsmässigt!

Cilla89a

Trådstartare
Jag har hela mitt liv älskat djur, uppvuxen i stallet, haft egna hästar och schäfrar.
Min dröm när jag var liten var alltid veterinär, djursjukvårdare, hundförare etc, djurskyddsinspektör, något med djur liksom.
Men hängde hellre i stallet än skolan vilket ledde till dåliga betyg. Så att komma in på veterinär eller djursjukvårdare utbildning fanns liksom inte, jag är inte högintellegent och kunde inte skriva några 2.0 på högskoleprovet heller! :meh:

Så efter mycket om och men, så blev det efter förslag från min pappa, byggingenjör, det är brett och man kan inrikta sig på väldigt olika saker. Min pappa är ingenjör och jag har sett hur ”simpelt” hans arbete är, kan jobba hemifrån ibland, kunde köpa hästar till mig och min syrra, dvs tjänar bra osv.

Så 5 år senare så var jag klar byggingenjör, har jobbat som byggingenjör nu i 4 mån och vantrivs!!!! Att sitta på kontor 8 timmar om dagen framför datorn är döden!!!! Och jag tänket bara mer och mer tillbaka till dem yrkena jag önskade när jag var yngre :( Håller på mycket med specialsök och spår med min schäfer jag har idag och avundas något så galet dem som får jobba med hundar!
Får inte ens ta med min hund på jobbet, det hade ju gjort det lite mer drägligt i alla fall!

Men jag blir 29 i år, och väntar mitt första barn, känns som det är väldigt försent att byta karriär nu. Och i vilket fall så kommer jag ändå inte in på nån av utbildningarna jag vill och vill helst inte plugga mer heller, men vill heller inte vara där jag är idag :banghead:
 
Jag har hela mitt liv älskat djur, uppvuxen i stallet, haft egna hästar och schäfrar.
Min dröm när jag var liten var alltid veterinär, djursjukvårdare, hundförare etc, djurskyddsinspektör, något med djur liksom.