Såå nervös för imorgon

Det kommer säkert vara några som tycker att jag skriver nåt dumt nu eller att jag är taskig eller att jag har fel och sånt som det alltid är. Men om ni tänker klaga så tycker iallafall jag att ni kan tänka först om ni kommer må bättre av att skriva massa klag till en 16 åring som ni inte ens känner. Och om ni tror att ni kommer må bättre av det så kanske ni skulle be höva tänka genom era val lite.
Och jag försöker iallafall att inte skriva massa triggande saker med massa detaljer och sånt så tycker faktist inte att det är nåt att klaga på att jag skriver i dagboks trådar om hur jag känner och tänker.
Men iallafall så det jag ville skriva om idag är att jag är så JÄVLA nervös för imorgon för då ska jag ha mitt första hem besök på typ ett och ett halvt år nästan. Så det är JÄTTE länge sen jag var hemma!
Domandra har åkt iväg nyss för vi skulle ha shopping idag men jag orkade inte följa med så jag är kvar här med en personal. Och det låter kanske jätte konstigt men jag bara kände att jag måste spara mitt batteri tills imorgon för jag vill verkligen klara att ha hem besök utan att det blir världens kaos. Och jag har haft psykologen idag som var jätte jobbigt så jag be höver att vara ta det lugnt nu känns det som.
Men ja iallafall så om imorgon så jag är jätte jätte o rolig för att vara hemma. För förut innan jag flyttade till det första hvb hemmet så var det jätte mycket kaos när jag var hemma och jag gjorde dåliga saker och det blev massa bråk med mamma och alltmöjligt. Och att när jag var hemma förra gången så levde min hund B så dethär kommer bli första gången som jag är hemma och hon inte finns 💔 Så jag är jätte o rolig för att det kommer bli skit jobbigt. Och jag vet att mamma och pappa har plockat undan så tillexempel vassa knivar och sånt inte är framme för det inte ska bli triggande. Och en tavla som är i hallen med mig och båda mina ponnysar C som är död och O den tavlan är jag för beredd på att det kanske är jobbigt att se men jag vill ändå det.
Men endel saker tillexempel bad rummet tror jag att det kanske är jätte triggande och det går ju inte att ta bort. Och jag ska äta hemma och dom har säkert tänkt ut nån bra mat som är enkel för mig att äta men jag är ändå skit nervös för det också.
Och mest så är jag bara såå jävla nervös för ifall det blir jobbigt om det blir bråk eller att jag gör mamma eller pappa ledsna eller be svikna eller nåt. Och fattar om endel kanske tänker att det bara är att låta bli det men det är inte så enkelt för mig.
Och jag fattar att det kanske låter knäppt att vara jätte o rolig för att vara hemma med sina föräldrar i några timmar och att domflesta i min ålder brukar längta tills att flytta hemifrån och jag längtar tills att jag kan flytta hem. Om jag kommer kunna det nånsin.
Men jag fattar att det kanske låter konstigt om man inte har varit i nån sån sitation själv. Men jag vill verkligen bara klara att ha hem besök och vara hemma i några timmar utan kaos utan bråk utan att göra som ledsna eller be svikna eller o roliga.
 

Vad roligt att du ska få åka hem en sväng! Det är inte alls konstigt att bli nervös när det var så länge sedan du var hem ❤️
 
Tycker absolut inte att det är konstigt att du är nervös, ångest och sånt triggar ju också gärna så det blir en förväntasångest vilket givetvis blir ännu jobbigare för dig och det är ju så mycket som hänt och som är annorlunda, såklart att det frestar på! ❤️.

Och att behöva spara sitt batteri tycker jag låter jätteklokt av dig, bra att lyssna på dig själv och göra det DU känner behövs för DIG! ❤️.
 
Låter som en klok strategi att vara kvar och vila. Förstår att du är nervös när du inte har varit hemma på länge och det dessutom finns saker som kan kännas jobbiga. Tycker inte det är konstigt på något sätt. Hoppas det blir ett så bra besök hemma som det går imorgon. ❤️
 
Tycker absolut inte att det är konstigt att du är nervös, ångest och sånt triggar ju också gärna så det blir en förväntasångest vilket givetvis blir ännu jobbigare för dig och det är ju så mycket som hänt och som är annorlunda, såklart att det frestar på! ❤️.

Och att behöva spara sitt batteri tycker jag låter jätteklokt av dig, bra att lyssna på dig själv och göra det DU känner behövs för DIG! ❤️.
Tack ❤️ Personalen säger också att det är bra att lyssna vad mansjälv be höver och så. Men det känns ändå dumt att jag inte orkade följa med idag för jag ska HEM bara imorgon.
 
Jag tycker också det låter klokt att vila och försöka ladda dina batterier inför hembesöket. 🧡 Och bra att ni tänkt igenom i förväg vad som evt kan bli triggande.

Dina föräldrar kommer nog inte bli besvikna på dig oavsett vad som händer, bara att få se dig igen och att du vill hälsa på är ju en stor glädje för dom. :heart

Kan ni ha en plan för vad som kan hjälpa i fall det börjar bli jobbigt, t.ex. om det finns ett lugnt rum där du kan vara och gosa med hundarna och återhämta dig lite, om du skulle behöva en "paus"?

Jag håller iaf tummar och tår att allting ska gå jättebra.
 
Jag tycker också det låter klokt att vila och försöka ladda dina batterier inför hembesöket. 🧡 Och bra att ni tänkt igenom i förväg vad som evt kan bli triggande.

Dina föräldrar kommer nog inte bli besvikna på dig oavsett vad som händer, bara att få se dig igen och att du vill hälsa på är ju en stor glädje för dom. :heart

Kan ni ha en plan för vad som kan hjälpa i fall det börjar bli jobbigt, t.ex. om det finns ett lugnt rum där du kan vara och gosa med hundarna och återhämta dig lite, om du skulle behöva en "paus"?

Jag håller iaf tummar och tår att allting ska gå jättebra.
Det bara känns dumt att jag inte orkar följa med idag bara för att jag ska åka hem imorgon. Och jag är o rolig för att det kanske kommer vara jätte jobbigt efter så jag kanske inte orkar vara med på torsdag. Alltså jag VET ju inte men OM.
Och jag bara är o rolig för ifall det blir jätte jobbigt att vara hemma så kanske mamma och pappa blir be svikna.
Men ja det finns mitt rum nere som jag nog kan vara i ifall jag be höver lugn och ro ett tag iallafall.
 
Tack ❤️ Personalen säger också att det är bra att lyssna vad mansjälv be höver och så. Men det känns ändå dumt att jag inte orkade följa med idag för jag ska HEM bara imorgon.
Fast det är ju inte "bara" just nu, det är ju en annan förutsättning och du förbereder dog absolut på bästa sätt just nu med att lyssna på dig själv och vila ❤️.

Jag och sambon skulle åkt på dop igår men eftersom vi båda kände oss sega lixom så kändes inte 30 mil enkel väg att köra särskilt uppvilande inför ny jobbvecka ❤️.
 
Det bara känns dumt att jag inte orkar följa med idag bara för att jag ska åka hem imorgon. Och jag är o rolig för att det kanske kommer vara jätte jobbigt efter så jag kanske inte orkar vara med på torsdag. Alltså jag VET ju inte men OM.
Och jag bara är o rolig för ifall det blir jätte jobbigt att vara hemma så kanske mamma och pappa blir be svikna.
Men ja det finns mitt rum nere som jag nog kan vara i ifall jag be höver lugn och ro ett tag iallafall.
Jag tycker också det är klokt att vila idag. Om du behöver vila på torsdag också så gör det ju inget. Det är bra att vila när man behöver. Kroppen och hjärnan mår bra av återhämtning.
Skulle det bli jättejobbigt att vara hemma så kan du säkert få åka tillbaks till hvb tidigare. 🌸
 
Fast det är ju inte "bara" just nu, det är ju en annan förutsättning och du förbereder dog absolut på bästa sätt just nu med att lyssna på dig själv och vila ❤️.

Jag och sambon skulle åkt på dop igår men eftersom vi båda kände oss sega lixom så kändes inte 30 mil enkel väg att köra särskilt uppvilande inför ny jobbvecka ❤️.
Nej det är det inte men det känns jobbigt att det är en så himla stor grej för mig att åka hem i några timmar.
 
Jag tycker också det är klokt att vila idag. Om du behöver vila på torsdag också så gör det ju inget. Det är bra att vila när man behöver. Kroppen och hjärnan mår bra av återhämtning.
Skulle det bli jättejobbigt att vara hemma så kan du säkert få åka tillbaks till hvb tidigare. 🌸
Ja jag vet att man be höver åter hämtning och så. Men ifall jag blir jätte jätte trött så jag inte orkar på torsdag så missar jag att åka och bada isåfall så det skulle göra nåt.
Och ja jag kan säkert åka tidigare ifall det be hövs men vill inte miss lyckas och att kanske mamma och pappa blir be svikna isåfall.
 
Det bara känns dumt att jag inte orkar följa med idag bara för att jag ska åka hem imorgon. Och jag är o rolig för att det kanske kommer vara jätte jobbigt efter så jag kanske inte orkar vara med på torsdag. Alltså jag VET ju inte men OM.
Och jag bara är o rolig för ifall det blir jätte jobbigt att vara hemma så kanske mamma och pappa blir be svikna.
Men ja det finns mitt rum nere som jag nog kan vara i ifall jag be höver lugn och ro ett tag iallafall.

Jag tror säkert de andra förstår att du är nervös och inte orkar, det låter inte alls dumt tycker jag i alla fall. De kanske kan relatera till att det är nervöst att skulle göra något som man inte gjort på jätte jättelänge?

Det behöver inte vara något misslyckande om det blir jobbigt så du behöver åka hem tidigt heller, kanske ni kan ha som mål att du bara ska åka dit, komma in och hälsa på och vara lite i ditt rum? Så blir det snarare en bonus om du orkar stanna längre och äta med dom? 💕
 
Jag hade inte heller orkat (eller velat) åka och shoppa dagen innan. Det är helt naturligt att du är nervös, det är säkert dina föräldrar också. Blir det kortare, eller inte som du tänkt dig på något annat sätt, så är det inte att misslyckas utan bara något som blir och som är helt ok.
 
Ja jag vet att man be höver åter hämtning och så. Men ifall jag blir jätte jätte trött så jag inte orkar på torsdag så missar jag att åka och bada isåfall så det skulle göra nåt.
Och ja jag kan säkert åka tidigare ifall det be hövs men vill inte miss lyckas och att kanske mamma och pappa blir be svikna isåfall.


Är helt övertygad om att dina föräldrar inte blir besvikna om du inte orkar så länge som är tänkt från början. Bara att åka hem är ju ett stort steg sen hur länge det blir just imorgon kanske har mindre betydelse. De flesta människor är nervösa om de ska göra något som de inte gjort något på länge det är helt naturligt. Försök att inte se det som ett misslyckande om du inte orkar stanna så länge. Bara att du gör det är ju att lyckas sen om det blir 10 minuter eller flera timmar har inte så stor betydelse.
 
Jag kommer ihåg att det var mycket som hände när du var hemma förut så jag förstår att det är jättemycket känslor som snurrar nu. Håller tummarna att det blir lugnt i morgon och att du kan få ut något fint av besöket hemma.
 
Tänker på dig idag Emma! Hoppas att du får en fin dag ❤️
Tack ❤️ Jag ska åka om ungefär en kvart så jag är jätte jätte nervös nu. Och det känns som o verkligt att jag kommer vara hemma snart även fast det bara blir ett litet tag. Men ändå för det var såå himla länge sen så jag vet inte hur det kommer kännas alls. Och det är som att jag är en HELT annan person nu motför när jag var hemma.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 276
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 559
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp