Sådan herre sådan hund???

Poni_Tail

Trådstartare
Vet inte om en sådan här tråd gjorts förut men det vore kul om ni villa lägga in bilder på er och era fyrfotingar. Vilka likheter ser du själv? Gärna både fysiska och mentala likheter!

Siri (legendens Stands With A Fist) född 2009-05-23 kh Collie
Smal, muskulös, långbent, långnäst och vacker. Snabb och smidig. Pigg och vaken. Har bra kamplust och är inte rädd för att busa fysiskt med matte och husse. Snabblärd, arbetsvillig och pigg. Dock med en nypa envishet och integritet. Älskar sin familj och sina hundkompisar. Relativt ointresserad av andra människor och hundar hon inte känner

Annie född 1982-08-23 Människa
Rund, muskulös och taxbent.(mer liken am, bulldog än en kh.collie) inte så snabb men smidig och uthållig i ett lägre tempo. Har ett ganska stort behov av aktivering men sköter det bra själv. Gillar att brottas:laugh: Ganska snabblärd och tycker om att lära sig nya saker. Älskar sin familj och sina vänner men är relativt ointresserad av stora sällskap och att fika.

Sv: Sådan herre sådan hund???

Jag vet inte om man kan säga att jag är lik dem, men det går vissa tydliga gemensamma drag hos mina djur...

Pillimariga, kluriga rackare är de allihopa... Smarta problemlösare med rejäl kamplust/arbetsvilja. Sociala och kommunikativa med uppenbara specialintressen och egenheter. Detta stämmer in på både hästar, hundar och tamråttor. Katterna skulle jag dock inte kalla arbetsvilliga:p

Jag själv är en typisk lat, otrevlig enstöring:angel:;)

En i min bekantskap tenderar att skaffa egensinniga, svårmotiverade och lata djur med tendens till övervikt (fjordingar, tibetansk terrier, katter), och h*n kan knappast kallas vare sig omotiverad, lat eller fet.

Jag ser inte så ofta ägare som liknar sina djur, däremot ofta att olika djur hos samma ägare får gemensamma drag. Ägare-djur formar varandra...

/Migo

fluff_70411825.jpg

Sandra.
Envis, snabblärd, lugn, glad, försiktig

hugo_54113630.jpg

Hugo.
Envis, snabblärd, vild, glad, framåt!

Förutom den uppenbara fysiska likheten(frisyren) matchar vi varandra ganska bra i personlighet:banana:

DSCF1325.jpg

You tell me... fick hora redan som 10aring att jag sag ut som en schaferagare, vad nu det betyder. :rofl:

Mentala likheter:
Envisa
Tjurskalliga
Lite bitska
Rejala bett (fraga lektrasan, matte haller sig dock till verbala bett)
Sjalvsakra utat
Kelna o mysepysiga inombords
Mkt energi
kreativa problemlosare

...namnde jag tjurskalliga?

Jag alskar min lillskit!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8... 2
Svar
29
· Visningar
13 792
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv... 2
Svar
34
· Visningar
3 099
Senast: Atalantha
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare... 2
Svar
20
· Visningar
4 671
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka