Bukefalos 28 år!

Sadel för långritt

S

Sliver

Hm, vet inte om tråden hamnade rätt men jag provar, annars får moderatorn flytta den ;)

Iaf så undrar jag om någon har erfarenhet av Sidney australiensisk stock-saddel? Den finns i B*rjes katalog.
Den finns i strl. Normal och Vid. Passar en sån sadel på en bruksnordis mån tro? Hon som hade nordisen tidigare hade haft en stock-sadel men jag vet ej vilket märke det var.

Någon som har en aning??
 
Sv: Sadel för långritt

Inte någon??

Kanske moderatorn bör flytta den till utrustning i stället??
 
Sv: Sadel för långritt

Jag tycker den är för tung och för svår att passa in, nej den gillar jag inte!
 
Sv: Sadel för långritt

ok, vilken typ av häst har du haft den på?
 
Sv: Sadel för långritt

Travare, kallblod, halvblod, D-ponny, hm..nä..det var nog allt.

Jo förresten, vi provade den på en Frieser med.

Alla utan gott resultat.
 
Sv: Sadel för långritt

Ok då är det inget du kan rekomendera alltså?
 
Sv: Sadel för långritt

Hej,
Jag har haft just Börjes stocksaddle. Användes till ett halvblodssto med hög manke, en tinker med låg manke och ett travarsto. Passade väl egentligen inte perfekt till någon häst. Men anledningen till att vi sålde vår var mest att husse fick stolsits i den... Upphöjningar där svulstret på en vanlig sadel sitter tar dessutom ett tag att vänja sig vid. Speciellt vid lättridning.
Vi har nu varsin bomlös sadel som vi är extremt nöjda med. Vi märker redan skillnad i temperamentet på halvblodsstoet och ändå har hon bara haft sin sadel i två veckor:-)
 
Sv: Sadel för långritt

Bomlös sadel, vart kan man se en bild på sådana? Finns ngnstans på nätet att köpa? Prisklass?
 
Sv: Sadel för långritt

Går du in på utrustning och söker på bomlös så hittar du massor.
Det finns dessutom olika bomlösa och i många prisklasser.
// Linda
 
Sv: Sadel för långritt

ok, tack så mkt, då ska jag genast kolla där

// Sliver i jakt på den perfekta sadeln för sin nordis ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 921
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 811
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 404
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp