sadel-hjälp/tips

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare russet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 052
R

russet

Då var de dags igen att köpa sadel. Har haft en M&N allround sen i höstas, men nu har den blivit för smal, (32") Har tyckt att den har varit något för rak. Samt att de har varit ganska så dåligt med plats för hennes höga manke, två fingar knappt rymms mellan sadeln o manken. Och så är de ju jag oxå, jag ryms i 16", hon kan inte ha någon större sadel då hon har väldigt kort rygg. Men benen får inte riktigt med stöd, då jag har ganska långa ben. Så nu undrar/ber om hjälp :p om någon har något tips om någon hoppsadel som finns att köpa beg. för max 6000kr, och skulle tänkas passa min ponny o mig med långbenen :)

Bilder på ponnyryggen:
http://s291.photobucket.com/albums/ll311/heeleen-92/ryggen/

blir mkt tacksam för alla tips jag kan få! :bow::bow:

Sv: sadel-hjälp/tips

Jag skulle prova en Kentaur eller en Kieffer på den ryggen. Iaf börja med det. Hon har ju ganska rak rygg.

okej, men har inte kentaur sadlarna ganska lång anläggningsyta, eller?

Någon fler med tips ?:p

jo men i förhållande till andra 16", hur stora är dom? Jag menar t.ex M&N 16" är ju kortare än t.ex prestige 16"

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Min häst har ganska rak rygg, väldigt hög manke, dåligt med ryggmuskler och ganska stora rörelser. Det har skapat problem då jag...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: Freazer
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och... 2
Svar
23
· Visningar
3 059
Senast: caballus
·
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka