Sv: Sadel, katastrof el ej?
Tack för svaren! Lite klokare blev jag!
För tillfället har hon nog fallit ur lite, så nu är hon lite smalare än hon ska vara, i somras då jag mätte henne var hon ca 125 grader, lite sommarrund sådär. Dock omusklad då hon inte gjort så mkt. har jag otur landar hon på 130 typ, men det är svårt att säga.
Den här sadeln har jag lämnat tillbaka, tror inte riktigt på den! Funderar ju på Griffin haflinger/cob, men den är ju hemskt rak, kanske för rak.. och T4 vanlig tror jag inte bomvidden räcker till.
Som sagt, det är ju svårt att veta om hästen inte gillar att ha någon på ryggen eller inte gillar sadel, eller om det är en VISS sadel som inte gillas.. jag upplever henne iaf mer positiv barbacka, men jag har ju inte ridit på nästan två år så jag åker ju av bara hon trampar snett nästan! Därför är ju sadel att föredra!
Jag har oxå märkt att det inte stämmer riktigt med sadelns placering och vart sadelgjordsläget befinner sig.. Inte så kul.. Som sagt,sadelläget långt bak. Lägger jag sadeln där jag villl ha den har vi stropparna nånstasn mitt på magen! Kanske vore nåt med böjd gjord..
Tusen tack för hjälpen!