Sadel Problem!!

riverdance

Trådstartare
Har ett fullblodssto som jag köpt sadel efter sadel till.. antingen sitter den inte bra eller så får hon ont i ryggen. Tyvärr har jag bara råd att köpa sadel i 4-5 tusen kr klassen max känns då som att åka till sadel makare är uteslutet.. Har nu fyra sadlar som måste säljas för att köpa en ny... jag förstår att alla häst ryggar är olika men finns det någon som har ett tips...åt ett smäckert och spets ryggat fullblod utan muskler.... Har tömkört m.m. under tiden för att bygga muskler som hon inte har.

Sv: Sadel Problem!!

Tömkör mera, tills hästen har muskler, ut och led hästen över stock och sten i skogen, gör sånt tills hästen har muskler. Så slipper du byta sadel.

okej ska göra det mer men tror du att det finns någon sadel som är bättre el sämre... har tagit det att hon får ont i ryggen lite då och då som fel sadel eller att hon har någon gammal skada....

Spara pengar, smakar det så kostar det.
Det är ungefär som om jag skulle köpa ett par skor i stl 35 bara för de är billigare än min vanliga stl 37...det säger sig självt att det kommer orsaka en jävla massa bekymmer eller hur!?
Så medan man sparar så får man göra det man kan, arbeta från marken eller rida barbacka med en 49 schabrak!

På mitt senaste eng fullblod så var det en sadel som satt som gjuten och den kostade över 20 000 kr, alltså mer än vad hästen kostat! men vad göra liksom...Har kommit på det att "ju billigare hästen är ju mer får man betala i underhåll och vice versa!"
Har stämt hittills på mina hästaffärer iaf!

Senast ändrad av en moderator:

HEJ! det finns några som skickat privata meddelanden till mig som jag inte kunnat få upp! Någon som vet vad "problemet" är? Annars får ni som hört av er gärna försöka igen men på annat sätt om ni inte fått svar. MVH

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 111
Utrustning Mitt fullblod är väldigt kinkig med sadel och trots att vi provat otaliga modeller så går hon och spänner sig, stökar vid sadling och...
Svar
12
· Visningar
3 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka