Sadel till häst med rak rygg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pernilla861
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 762
P

pernilla861

Hej jag har nyligen skaffat mig ett varmblods sto och är nu på jakt efter sadel till henne. Planen är att låna hem sadlar och sedan be någon kunnig titta på dom men vad ska jag leta efter? Någon som har tips på vad som skulle kunna passa henne, så jag har ett hum om vad jag ska ta med hem o pröva. För mig är sadelvärlden ganska okänd så jag hoppas ni kan hjälpa mig lite på traven.

Hon är som sagt ett varmblod.
Ca 155 med rak rygg

Mvh Pernilla

Sv: Sadel till häst med rak rygg

Sadeln ska gärna vara allround eller hopp...

Sv: Sadel till häst med rak rygg

jeremy rudge, wintec, bates, kieffer...

om du precis köpt hästen och den är otränad så kan wintec vara ett ekonomiskt och bra köp tills dess att den är mer musklad :)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Tips på sadel till rak rygg, en del manke, wide (gärna med koppjärn), smal midja. Jag gillar Lippo, har provsuttit några olika...
Svar
9
· Visningar
2 587
Senast: Speedway
·
Hästhantering Hej, jag har en 12-årig irish cob. Har haft honom i ca 9 månader. För ca 3 veckor sedan red jag ut själv (som jag ofta gör). Han var...
Svar
14
· Visningar
2 308
Senast: Kenzo2019
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Linjeavel?