Sadel till kallblod

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare inafrost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 7 271
Sv: Sadel till kallblod

Bomlös - bomlös och bomlös!:love: Och FreeForm t.ex. har utbytbart säte så det passar vem som hälst, fås från 15 eller 16 - 18 eller 19 tum!:)

inafrost skrev:
Hur är Torsion sadlarna?
Kvalitetsmässigt alltså hört att de lite dåligt/slarvigt sydda.
Funderar på att köpa en bomlös och en bomsadel till nordisarna.
Har funderat på torsion trekking .

Men hur breda är dom? Vilken bomvidd har du haft tidigare?..

Min nordis är också väldigt bred och jag använder Knights Barefoot (bomlös) på honom. Och den fungera´jättebra. Alla bomlösa sadlar ska fungera på stora och kraftiga kallblod. Kolla bara in här tex: www.stallvra.com och klicka på Freeform.. finns där en bild på shire med bomlös. Jag rekomderderar iallafall bomlös sadel jättemycket. Har man equialazier(?) padd under så kan man till och med hoppa. Fast då kanske måttligt.

HEj !

Har en Amerigo Vega flatback till min nsv travare.Passar perfekt, har testat ett 20tal andra sadlar. Är nu på jakt efter drsadel, då hon vuxit ur min gamla.

Jag har en barefoot bomfri till min bruksnordis, och en wintec allround cair med det bredaste järnet. Jag föredrar den bomlösa men om jag vill hoppa så måste jag ju ha en sadel med bom för att avlasta ryggen på ett bra sätt.:p

Jag har en Hubertus flexline hopp med extra vid bom på min kallblodstravare. När jag var tvungen att ta den sadeln till andra hästen så provade jag min andra Wintec 500 allround med extra vid bom men den passade inte alls lika bra som hubertusen.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 363
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 015
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka