Sadeldilemma...färgfråga!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mr_right
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 669
M

Mr_right

Svart eller brun sadel till ljusbrun häst? Vilket är snyggast? Vilket är mest lättmatchat?

Har svart dressyrsadel, så jag tänkte först att köpa svart hoppsadel, då man kan ha samma utrustning och färger...

Men det kanske är roligare att ha en brun och en svart, så att man kan ha två uppsättningar tillbehör i olika färgställningar..?

Ex. duvblått/svart/silver till den svarta, och beige/brunt/guld till den bruna?

Vad skulle ni satsa på?

Sv: Sadeldilemma...färgfråga!

Du kan nog ha båda. Men jag tycker det är väldigt få hästar som passar i cognac/tbacco/teak/ljusbrunt av nåt slag, isf är det lättare att matcha ihop med mörkbrunt eller bara välja svart.

Tänk också på att ljusare bruna sadlar lätt blir flammiga och får konstiga fläckar på sig efter ridstövlsar/chaps osv.

Sv: Sadeldilemma...färgfråga!

Jag tycker absolut att du ska satsa på ljusbrunt/brunt.
Det ser mer levande ut och ger mer stil tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 536
Senast: Nevermind
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: carriemma
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka