Sadeldjungel! Bomlös?

Sv: Sadeldjungel! Bomlös?

Va? Utseendemässigt?!

För de flesta tycker jag det är tvärtom, man vill ha en bomlös som ser ut som en bomsadel.
 
Sv: Sadeldjungel! Bomlös?

Åååå, nu vet jag inte vad jag ska göra längre. :( Fick efter mycket om och men tag på en distributör av Trekker Inspiration här i Sverige, som INTE rekommenderade den sadeln alls om man inte visste exakt vad som passade hästen... O_o Hen menade på att trycket lätt kunde hamna för långt bak på hästens rygg om man var en "större ryttare", dvs inte en 16,5" i sitsen.. Fattar inget.

Känns som om det kommer bli bomsadel nu för nu har jag inga fler idéer längre. :(
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
2 495
Senast: Gotthard
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 743
Senast: lillamy73
·
Utrustning Någon här som har mycket erfarenhet av bomlösa sadlar? Funderar på att köpa en till min unghäst (Western modell) då jag är rädd att om...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: BitCoin
·
Utrustning Jag är total nybörjare när det kommer till bomlösa sadlar. Ha blivit förtjust i en chezz calido och vill köpa en till min häst då de...
Svar
1
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 22/23
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp