Sadeldjungel!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 768
L

Lord Owen

Jag har tänkt köpa ny sadel till pållen och letar nu dressyrsadel, hade tänkt fara till ett företag som kallas Mustang någonstans nära Arlanda eller var det nu var och pröva ut en. :bump: Någon som varit där? Hade tänkt köpa en Stübben tristan lyx men vet inte riktigt, vad tycker ni om olika dressyrsadlar, vilken är bäst? :confused: :smirk:

Sv: Sadeldjungel!?

ja, det är klart men om man inte riktigt vet vilket märke man ska ta? :smirk: Jag har funderat på Globus Clic, Edinburgh eller Stübben tristan lyx....har någon någon av de sadlarn? Vad tycker ni om dem? Vad har alla för olika dressyrsaldar och hur är de? :crazy: Vill sååååååååå gärna ha råd nu :bow:

Jag har nyss provat en Globus Clic och gillar den jättemycket! Kanon att rida i och verkade bra för hästen med t.ex brett mellan bossorna. Priset var ju inte heller fel! Mustang vet jag säljer dom iaf. Om du vill veta mer om hur det går till på Mustang eller något annat så kan du skicka PM till mig, jag var där i torsdags! ;)

Jag har varit på mustang ett antal gånger med olika hästar och gillade inte stället. Tyckte inte att servicen var nåt bra och utprovningen var rätt dålig. Jag har en kompis som har varit där 17 gånger och hittar ingen sadel som passar. Personligen om jag hade bestämmt mig för vilket märke jag ville ha, så skulle jag försöka åka till en återförsäljare som vet precis hur deras sadlar ska sitta och som har alla bomvidder att prova ut. Mustang har ändast ett begränsat lager med bomvidder och man kan inte vara hundra på att man får en som ligger bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 500
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 530
Senast: ameo
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 822
Senast: cirkus
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka