Sadeldjungeln

T

Tuffan

det här med sadlar är inte lätt. Vår dotters d-ponny, som är en tinkerkorsning av den gröve modellen har musklat om sig sedan vi köpte honom. Tll honom köpte vi en Knights sadel modell Sir Walter storlek W. Då låg den bra på honom då men nu vill den gärna rulla lite i sidled vid galopparbete samt att ryttare hamnar lite i bakvikt. utan ryttare ser den ut att ligga bra på ryggen och manken, men l 100% rätt förmodar jag att den inte ligger eftersom det inte känns helt bra.
Ni som har hästar av den grova typen med liten manke och rund rygg, som är relativt rak kan ni ge lite sadeltips vad man ska börja leta efter. Dottern hoppar mycket med honom men även markarbete och givetvis ut i skog och mark.:idea:
 
Sv: Sadeldjungeln

Griffin kanske? Griffin T4 allround för cobhästar (låg manke heter den väl nu för tiden) kan passa, de har även utbytbara koppjärn nu. Eller Griffin Young Rider om hästen inte är jättebred då den bara finns i vid bomvidd och inte är ställbar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Elisha
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 051
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 305
Senast: Oknytt
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 002
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp