Bukefalos 28 år!

Sadelfråga m bilder, vad tror ni?

Sv: Sadelfråga m bilder, vad tror ni?

*KL*

Har nu 'vågat mig på' att rida två lättare pass med dressyrsadeln och med fårskinn under. Blir lite rugg vid mankenmen i övrigt är förvånande nog både pälsen helt slät hela vägen, och idag när han svettades lite under sadeln var svettmärkena jämna. Fomen under passen har kraftigt varierat från lågahlt, spänd kråka med sänkt rygg, och trevligare form där han släpper igenom över ryggen och kommer upp med den (och ner med huvudet).

Nästa ridtur blir på sadelutprovningen, och jag klappade extra på WB:n idag, eftersom jag troligen *grååt* ridit sista gången i den =/

Men, nästa pass blir förhoppningsvis med en ny bekantskap till sadel, vad det blir får vi se. (och jag kommer fortsätta klamra vid halmstrået om WB:n tills jag hör sadelmakaren bekräfta att den aldrig kommer passa, men jag försöker mentalt förbereda mig från att skiljas från den..)
 
Sv: Sadelfråga m bilder, vad tror ni?

Hihi, hoho, haha. Idag är jag glad och har fått en av årets bättre julklappar.

Lilla rara hästen har fyllt ut en del över ryggen och manken, och lilla ännu rarae sadelmakaren chockade mig komplett genom att säga 'det här är väl inte alls så tokigt, plocka ur lite här, lägga i lite där och..'

Och voila, BÄGGE mattes sadlar fick följa med hem igen, nu omstoppade efter herrn. Ny koll om ca 4 månader om allt känns bra, annars kolla tidigare. Kommer antagligen/förhoppningsvis få plocka ur lite stoppningen igen då.

Hihi, hoho, haha - jag får behålla min WB :love:

(Tillägg - frågade för ros skull om Prestige, men nix, för svängt under arbete, och tveksamt om de skulle gå på så kort rygg, möjligen fanns det någon - några modeller som skulla fungera, men lät tveksamt. Vi provade ju dock inget, eftersom det gick att få både WB:n och M&N:en att ligga perfekt på honom)
 
Sv: Sadelfråga m bilder, vad tror ni?

Grattis vad kul!!

Mamma hade hemma en WB å den var ju helt underbar :love: Tyvärr gled den fram på hästen :(

Min lille 3-åring ska prova sadlar imorgon :bump:
 
Sv: Sadelfråga m bilder, vad tror ni?

Ja, jag blev verkligen överlycklig. Töntigt lycklig faktiskt. Återstår att se om det fungerar 'hela vägen' med, så herrn inte kommer skaffa sig åsikter om den senare (han tyckte snäppet bättre om hoppsadeln, bekymrade mig en del, men han är ju inte så van med dressyrsadel och kan ju vara det. Ska rida omväxlande i båda i nån månad och se, annars får vi se vad vi annars kan trolla).

Det gjorde ju inte direkt ont att det blev snuskigt billigt mot förväntat heller. Fick betala 750 pix. Och jag hade ju räknat med först 500 kr i utprovningskostnad, och sen då att lägga okänd summa pengar emellan, eftersom det skulle vara en utopi att jag skulle kunna byta 'jämnt' med mina i inbyte (nypris för båda 24 000 kr, men det hade jag ju inte fått i inbyte, och inte heller så troligt att jag hade haft tur och hittat lika 'billig' hoppsadel, dvs 9000 K.. så jag såg mardrömsscenarion där jag skulle få max 20 K, och nya sadlarna gick lös på 30 K eller nåt annat kul)

Ännu bättre att jag kan ägna min ledighet efter jul åt att riiiida, utan minsta dåligt samvete (dvs inte behövde vänta på någon ny sadel och försöka hanka mig fram med de gamla såläneg eller så)
 

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 489
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: oki
·
Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
1 015
Utrustning Min nya häst har inte fått någon egen sadel ännu, så jag rider henne med en wintec cair allrond med blått järn i. Eftersom hon är ganska...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Lill76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp