sadelfråga!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pamme_Jaspin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 771
P

Pamme_Jaspin

de är så att jag har köpt en ny häst och en ny sadel (wintec allround) jag undrar ett par grejer.

1 är de luft eller gele? hon jag köpte sa gele

2 behöver man aldrig göra vid sadlen? alltså lämna den till sadelmakaren? hon sa att de fanns livsgaranti på den.

3 vad tycker ni om den sadlen?

både positivt och negativt.

tacksam för svar

Sv: sadelfråga!

Jag har svårt att tänka mig att det är livstidsgaranti. Vems liv, ditt eller hästens ;)

är det den sadlen med "cair system" isf har jag fått lära mig att det är luft, jag har själv stått på ett "utdrag" ur sadlen. Ja på bommen är det livstids garanit, och på materialet tror jag det är fem år.
Jag har en själv och tycker den är jättebra, är nöjd med materialet och skönt att behöva putsa den (bara troka av med såpa ibland). Ett stort plus är ju att man kan byta koppjärn på den.

jag har själv en wintec isabell werth cair.Jag är supernöjd med den.Min häst älskar den. rekomenderar jag verkligen

hon menade nog om sadeln höll hela ditt liv eller hela hästens liv ;)

När jag köpte min sa säljaren att just det syntetmaterialet höll längre än läder. Vet inte om det stämmer, den som lever får se det då.

Jamen tänk om sadeln finns typ 100 år *troligt* och Wintec inte finns kvar.. Hur gör man med garantin då :confused: ;)

klubben har två Wintec sadlar..

Men dom har gått paj, i sadelgjordsstropparna.. Gummit har som ramlat av vid hålen man alltid använder.
Och nej sadlarna är inte jättegammla, och används inte över 1 timma per dag.( i snitt räknat)

okej men hon jag köpte sadlen av sa att den inte kan gå i sönder, men jag vet att något kommer ju att gå sönder med åren

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 632
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka