Sadelfråga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -erica-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 698
E

-erica-

Jag har en Bates Elevation till min häst, borde då en Bates Isabell Werth också ligga bra på henne?

:idea:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sadelfråga

Okej, finns det nån annan sadel som kan tänkas passa? Kan tillägga att hon har svart järn..

Den är så obekväm:angel:, jag vill ha en sadel med ljupt säte och stora stöd ;)

Ja, det såklart. Troligtvis åker vi iväg till sadelutprovare snart om hästen går in i transporten :cool:

Det är ju som sagt inte säkert, men sannolikheten är ganska stor att den passar. Bara att prova..

Jag har fått utprovat både en isabell werth och en bates elevation till min häst. Bates caprilli cc låg även den bra men jag valde att köpa elevation. Så, ja det borde fungera!

4455635.jpg

11661506.jpg

Tyvärr har jag bara en dålig bild från sadelutprovningen på elevation.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka