Sadelfrågor!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BebbeBaby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 763
B

BebbeBaby

Har en häst som är ganska så rak i rygglinjen, men är lite överbyggd fram med endel manke. Har just nu en Globus dressyrsadel till henne den är 34 i bomvidden & 17" sätet, den ligger jätte bra längs med ryggen, bra bomvidds storlek, jämt tryck osv, MEN tyngdpunkten blir för långt bak enligt min tränare därför får jag lite stolsits. Så nu behöver jag en sadel med cutback med plats med manken för att hon är överbyggd, men som samtidigt måste vara rak i bommen. Vad kan man tänkas prova? Jag ska ta hem lite sadlar från hästaffären så ska min tränare hjälpa mej att prova.

Tacksam för förslag! :bow:

Sv: Sadelfrågor!

Wintec Isabell werth Är rak i sin bom.Fördelar trycket jämt över ryggen med sina luftbossor.Cair -system.
Kieffer har rejäl cutback på sina sadlar och är oxå raka i bommen.
Albion
Wellington

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287
Utrustning Hej Försöker hitta en allround eller hoppsadel till vår maxade D-ponny. Har haft sadelutprovare ute men hon hade inget som passade. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 039
Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur