C
CeciliaAndersen
Hejsan. Jag sitter här och kan verkligen inte sluta tänka på vad det är för fel på min häst. För att göra en lång historia kort: Schess är 6 år, 158 cm hög, halvblod/new forrest. Ägt honom i 2 år. I vintras så har han antagligen busat och gått omkull i hagen, han blev jättehalt på höger bak och höger fram samt öm i hela ryggen. Han fick vila och vi tog ut veterinär 3-4 veckor senare för att få friskförklaring, och det fick vi. Jag började rida igen och allt var som vanligt, dock var han inte lika fin att rida, men jag trodde det bara var en svacka.. Nu ska han säljas och jag har hittat köpare och han skulle besiktgas i onsdags. Dit kom vi och veterinären började att känna och sa att han var lite spänd i höger sida av ryggen, sedan böjde vi benen och han var ren på alla utom höger bak, besiktningen avbröts och vi rötgade höger bak och det visade sig att han hade 2 små kotledsinflammatoner.. Så nu börjar jag fundera på om det kraffset han hade i vintras inte är borta? Eftersom han är spänd höger sida av ryggen samt kotledsinflammation höger bak. Men så okunnig kan väl veterinären inte vara så hon friskförklarade honom fast han inte var frisk. Men nu börjar jag fundera på om sadeln är boven? Den är utprovad hos sadelutprovare och är en Prestige Paris D, 17 " och 33, 34 eller 35 i bomwidden, jag minns inte.. Men i alla fall så tog jag kort idag på sadeln.. Så om ni skulle kunna säga hur ni tycker sadeln ligger?
En ryggbild med röda fläckar det visar där han är öm..