Sv: Sadellista BOMLÖS
Men precis!
Det hon på B*jes sa var att -"vi har inte fått tillbaka några iaf , Du kan ju prova och se hur det verkar. Paden är ju till för sadeln och då borde det ju funka"
verkar ju jättesmart att testa ett halvår och sen se om hästen har ont eller inte.
Det säger ju inte så mkt att ingen klagat. Antingen har väl folk mekat med extra padar eller så finns det ett antal hästar med ryggont.
Nu betalade jag först frakt för paden, sen frakt för gelepaden, sen 89 kr för att skicka tillbaka skiten

Du är ju snart uppe i samma summa som hafpaden

Smart och säga att du ska prova, de behöver ju inte betala veterinären

Att folk inte har klagat kanske beror på att de tycker att det är skitsamma och paddar mer, jag hoppas iallafall det.
Det vore intressant att tala med tillverkaren hur de egentligen har tänkt sig, tänk om de menar att den gelpaden bara ska vara antiglid, för den är ju likadan som en antiglid fast delad
Jag har experimenterat lite till med min pad, jag insåg att jag faktiskt inte behöver ha 3 lager neopren + gelepaden, det räcker med två lager neopren och gelen.
Jag tyckte nämligen att sadeln satt sämre när jag hade lagt i neoprenet, den liksom balanserade uppepå ryggen.
(Innan var det ju ullpad+gele)
Så jag använde dottern, min ständiga hjälp med alla experiment

så att jag kunde titta hur det egentligen blev.
På min häst´s runda (läs platta) rygg så blev det faktiskt balansering med så tjock padding, det blev som takformade bossor, men med en mindre neopren så hamnade den rätt igen.
Det kan ju bero på att det blir så trångt i fickorna också, att det är därför det blev takformat.
Jag trodde inte att det kunde bli så stor skillnad, neoprenet är ju bara runt 8 mm tjock.
Så nu är det två lager neopren och gelepaden så det blir ca 2.5 cm tjock (hög) kanal när jag sitter i sadeln och med tyngd i stigbyglarna. (Svårt att mäta exakt på trolldeg

)