Sadellista BOMLÖS

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 706
  • Visningar Visningar 229 153
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellista BOMLÖS

Jag vet att det är elakt men det är sanningen:o:angel:

Men, äsch ett kök är ju bara någonstans man ska äta och laga mat i typ, det är ju sååååå mycket viktigare att sitta skönt:love::angel:

För min del är prioriteringen helt klar, sadel först:D

Om du inte gillar sadeln så är det ju bara att skicka tillbaka den, då förlorar du ju bara frakten.

haha jag får väl ta in hästen i köket och sitta i sadeln när jag äter :rofl:

haha jag får väl ta in hästen i köket och sitta i sadeln när jag äter :rofl:

:eek: Att jag inte har tänkt på det! Min häst vill alltid följa med in och då skulle vi ju slå två flugor i en smäll:D

Ska jag vara ärlig så har vi pratat om nya köksstolar i typ 7 år men det har inte blivit några än för jag har aldrig råd:angel: Det är liksom inte lika viktigt som en ny sadel:o

Senast ändrad:

:eek: Att jag inte har tänkt på det! Min häst vill alltid följa med in och då skulle vi ju slå två flugor i en smäll:D

Ska jag vara ärlig så har vi pratat om nya köksstolar i typ 7 år men det har inte blivit några än för jag har aldrig råd:angel: Det är liksom inte lika viktigt som en ny sadel:o

äh vi fick svärfars gamla köksmöbler vi :D . Vi ska inte köpa nya heller, utan slipa/måla om de gamla ifall vi känner att de börjar bli lite slitna...

Men däremot kan det vara fint att ha köksluckor och kakel bakom spis/diskbänk.

Jag har funderat och funderat idag.
Egentligen kanske det löser sig med pengar i slutet av månaden, jag jobbade en hel del utöver skolan i december, förhoppningsvis ger det bra med cash. Kanske tillräckligt för en ny sadel? :idea:

Men, ska jag då invänta tills jag har alla pengar för att köpa sadel+pad. Eller ska jag beställa paden innan?...

svåra frågor... :D

Jag hade väntat för ibland har hon specialerbjudande så att man får paden billigare när man köper sadeln med.

Håller tummarna för att du får känna den underbara känslan:love: och att sadeln passar givetvis;)

haha det låter som du pratar om orgasmer :rofl: :rofl:

Det låter som ett bra alternativ ifall hon brukar ha lite specialerbjudanden ibland.
Då ska jag försöka vänta ett tag till då. Då hinner jag sälja iväg lite grejer kanske!

DU!
När man väl hittar en sadel som verkligen funkar, för både häst och ryttare så är det bättre än alla orgasmer i världen!

Det har du så rätt i. Jag hoppas jag hittar den sadeln någon gång! (Och att hästen kanske kan bli frisk så man kan få njuta av sin orgasm-sadel!)

Det låter som ett bra alternativ ifall hon brukar ha lite specialerbjudanden ibland.

När jag köpte min Sensation G4 + den tjocka paden så fick jag inget extrapris på paden, men däremot så fick jag med ett par stigbyglar och webbers utan extra kostnad.

Jag har haft min Sensation i snart ett år nu, och jag är fortfarande lika nöjd. Men jag rekommenderar dig att ta hem en sadel på prov först. Det är ju bara du själv (och din häst) som kan avgöra om det är en sadel som passar er. Jag tog min häst med mig till ÅF och provred i hennes ridhus - var helsåld redan efter fem minuters ridning ...

Jag har provridit en Trekker Endurance för några år sedan. Var inte alls nöjd. Hittade ingen vettig sits i den alls. Har inte bild på den här datorn, men vet att jag ska ha bild någonstans...

När jag köpte min Sensation G4 + den tjocka paden så fick jag inget extrapris på paden, men däremot så fick jag med ett par stigbyglar och webbers utan extra kostnad.

Jag har haft min Sensation i snart ett år nu, och jag är fortfarande lika nöjd. Men jag rekommenderar dig att ta hem en sadel på prov först. Det är ju bara du själv (och din häst) som kan avgöra om det är en sadel som passar er. Jag tog min häst med mig till ÅF och provred i hennes ridhus - var helsåld redan efter fem minuters ridning ...

Ja det bästa vore verkligen att få prova sadeln först. Men jag vet ingen här i närheten som rider i en sådan, och det är måånga mil till ÅF :(

om du snubblar över en trekker talent så spring därifrån . . . Det är den hemskaste bomlösa sadel jag någonsin provat på. :mad:

Tycket sitsen kändes både bred och lång och att skänelstöden satt väldigt långt fram.

På den jag fundera på så ställer man in sitsen så kan anpassa storleken men på vissa bilder ser den ganska bred ut

Ja det bästa vore verkligen att få prova sadeln först. Men jag vet ingen här i närheten som rider i en sådan, och det är måånga mil till ÅF :(

Du kan prova ändå, läs på hemsidan där står hur det fungerar.
Du får prova sadeln i några dagar och skickar tillbaka den om du inte är nöjd. Du förlorar bara frakten som ligger på runt 400 kr och tillbaka skickar du den som kundretur, kostar 110 kr har jag för mej.

Du kan prova ändå, läs på hemsidan där står hur det fungerar.
Du får prova sadeln i några dagar och skickar tillbaka den om du inte är nöjd. Du förlorar bara frakten som ligger på runt 400 kr och tillbaka skickar du den som kundretur, kostar 110 kr har jag för mej.

Jag har läst det :)
Tror frakten ligger på 500:-

Men nu inväntar jag januarilön :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
130
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 081
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka